Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Mιχάλης Γεωργιάδης | 24 Ιανουαρίου 2011, 14:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο κείμενο που ακολουθεί περιεχονται οι προτάσεις των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου ΜΑκεδονίας ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 1. Από το σύνολο των μελών του συλλόγου, ως τρόπος επιλογής των μαθητών προκρίνεται η κλήρωση, γιατί αυτό απαιτείται σύμφωνα με το ρόλο αυτού του σχολείου που έχει ως σκοπό της λειτουργίας του την εξυπηρέτηση της έρευνας και την εφαρμογή καινοτομιών με γενικεύσιμο χαρακτήρα. 2. Για το σύνολο των μελών, η ενίσχυση της σύνδεσης με το Πανεπιστήμιο θεωρείται αναγκαία, γιατί συνακόλουθα ενισχύεται η αυτονομία του σχολείου και η εφαρμογή καινοτομιών σε αυτό. Αυτό σημαίνει ότι οι φορείς του Πανεπιστημίου συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής και αξιολόγησης του προσωπικού, στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, στην συμβουλευτική υποστήριξή των εκπαιδευτικών και στην επιμόρφωσή τους. Το σχολείο, από την πλευρά του, λειτουργεί ως χώρος εκπαίδευσης και προετοιμασίας των υποψήφιων εκπαιδευτικών αλλά, πρωτίστως, και ως χώρος όπου γίνεται η πειραματική εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης που παράγεται στο χώρο του Πανεπιστημίου. 3. Στο σύνολό τους σχεδόν, τα μέλη του συλλόγου θεωρούν ότι η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει να γίνεται με βάση τα αντικειμενικά ακαδημαϊκά προσόντα, ενώ κάποια μέλη προτείνουν και το συνυπολογισμό της πιστοποιημένης παιδαγωγικής τους ικανότητας. Τα μέλη του συλλόγου θεωρούν ότι η λειτουργία του Πειραματικού εξυπηρετείται καλύτερα με την μονιμότητα του προσωπικού (συνέχεια εκπαιδευτικού έργου, καλύτερος σχεδιασμός, βάθος χρόνου για ανάπτυξη εκπαιδευτικών). Ορισμένα μέλη προτείνουν να επαπροκηρύσσονται μόνο οι θέσεις των εκπαιδευτικών που από την αξιολόγηση του έργου τους προκύπτει η ανεπάρκεια στην άσκησή του. 4. Τα περισσότερα μέλη υποστηρίζουν την ενίσχυση πλευρών του διαχειριστικού ρόλου του διευθυντή του σχολείου που κατατείνουν στον αυξημένο βαθμό αυτονομίας του σχολείου. Προτείνουν όμως ο διευθυντής να έχει μόνο συμβουλευτικό ρόλο στην επιλογή του προσωπικού και να αξιολογεί τον εκπαιδευτικό μόνο διοικητικά. 5. Κοινός τόπος για όλους τους εκπαιδευτικούς υπήρξε η πρόταση για αναβάθμιση της αυτονομίας στην παιδαγωγική λειτουργία του εκπαιδευτικού, κυρίως στην εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος (ευέλικτο πρόγραμμα) και στην οργάνωση των σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό, διατυπώθηκαν προτάσεις για ύπαρξη προαιρετικών-επιλεγόμενων μαθημάτων και δραστηριοτήτων εκτός διδακτικού ωραρίου (κάτι που ήδη υφίσταται στο σχολείο μας), ώστε να δίνεται ταυτόχρονα διέξοδος σε παιδιά με καλλιτεχνικά ή αθλητικά ενδιαφέροντα. Προτάθηκε επίσης η λειτουργία παράλληλων τάξεων για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, για παιδιά με αναπηρίες και για ταλαντούχα παιδιά. 6. Με βάση τις θέσεις που διατυπώθηκαν για ένα σχολείο με διαφορετικό χαρακτήρα υποστηρίζεται ότι το υποχρεωτικό ωράριο διδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών πρέπει να μείνει ως έχει. 7. Μηδενός μέλους εξαιρουμένου, υποστηρίζεται η αναγκαιότητα της αξιολόγησης του έργου του εκπαιδευτικού, όπως και σε όλα τα σχολεία, προκειμένου αυτό να βελτιώνεται. Υπήρξαν προτάσεις επεξεργασμένες που υποστηρίζουν την ένταξη της αξιολόγησης του έργου του εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται είτε από πανεπιστημιακούς φορείς είτε από σχολικούς συμβούλους και γίνεται με βάση τους στόχους που διατυπώνονται στην αρχή του έτους στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού. Υπήρξε η πρόταση να γίνεται και αυτοαξιολόγηση με βάση το «πορτοφόλιο» του εκπαιδευτικού. 8. Από όλους υποστηρίχθηκε η ενίσχυση των δεσμών του σχολείου με τους γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση: οι γονείς συμμετέχουν στη ζωή του σχολείου εκφράζοντας γνώμη, ενημερώνονται για τα προβλήματά του και συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων, χωρίς να υποκαθιστούν τους εκπαιδευτικούς. 9. Απαραίτητη κρίνεται η αναβάθμιση των υποδομών του σχολείου μέσω της εξασφάλισης χώρων πέραν των σχολικών τάξεων ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ • Αναγκαιότητα αποσαφήνισης του χαρακτήρα του Πειραματικού Σχολείου. • Προσανατολισμός στη δοκιμαστική εφαρμογή καινοτομιών που τροφοδοτούνται από την αντίστοιχη επιστημονική έρευνα. • Διατήρηση παράλληλα του χαρακτήρα που ως σκοπός τίθεται για όλα τα σχολεία: ανοικτό, πολυπολιτισμικό, διευρυμένα ενιαίο (συνεκπαίδευση παιδιών ειδικών ικανοτήτων, δημοκρατικό. • Υπό αυτούς τους όρους ο σκοπός της «αριστείας», αποτελεί ένα επιμέρους σκοπό της λειτουργίας των Πειραματικών.