Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 143. Η καθιέρωση ως αυτοτελούς και διακριτής προϋπόθεσης της επίβλεψης διδακτορικής διατριβής και της συμμετοχής σε τρείς τουλάχιστον συμβουλευτικές επιτροπές, ως προϋπόθεση εκλογής στην καταληκτική βαθμίδα του τακτικού καθηγητή είναι κατά τη γνώμη μου άστοχη για τους ακόλουθους λόγους: 1) δεν λαμβάνει υπόψην το γεγονός ότι υπάρχουν γνωστικά αντικείμενα στα οποία είναι δεδομένο ότι δεν συνηθίζεται η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής (κάτι που ο νόμος αναγνωρίζει ρητά στο άρθρο 143 § 2, 143 § 8), 2) περιάγει το μέλος ΔΕΠ σε κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων, αφού η εξέλιξη του εξαρτάται από την ολοκλήρωση της διατριβής του υποψηφίου διδάκτορα, 3) θεσπίζει τυπικό προσόν για την εκλογή το οποίο δεν εξαρτάται όμως από τη βούληση και την εργασία του μέλους ΔΕΠ, αλλά τρίτου προσώπου (υποψήφιος διδάκτορας), 4) παραβλέπει μια υπαρκτή πραγματικότητα ότι κατά κανόνα οι υποψήφιοι διδάκτορες απευθυνόταν για την επίβλεψη των διατριβών τους σε τακτικούς καθηγητές. Η υφιστάμενη διατύπωση του νόμου που αρκούταν στην ολοκλήρωση μιας μόνον διδακτορικής διατριβής διαζευκτικά με άλλες ανάλογες δράσεις υψηλού ερευνητικού επιπέδου, είναι ορθότερη και πιο ρεαλιστική και είναι σκόπιμο να διατηρηθεί και στο νέο νόμο.