Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Διομήδης Σπινέλλης | 31 Μαΐου 2022, 00:25
Άρθρο 94 — Επίβλεψη – υποστήριξη διδακτορικής διατριβής Η δυνατότητα συμμετοχής στην τριμελή συμβουλευτική επιτροπή και στην επταμελή εξεταστική επιτροπή καθηγητών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, μόνο υπό την προϋπόθεση διοργάνωσης προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών με συνεπίβλεψη (περίπτωση στ) είναι υπερβολικά δεσμευτική. Δυσκολεύει σημαντικά τη συμμετοχή καθηγητών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, περιορίζοντας έτσι την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων της χώρας μας, τις ευκαιρίες συνεργασίας καθηγητών στην Ελλάδα με συναδέλφους στο εξωτερικό (συχνά προσκλήσεις συμμετοχής σε επιτροπές διδακτορικού γίνονται αμοιβαία μεταξύ χωρών / ιδρυμάτων) καθώς και μια σημαντική δυνατότητα των υποψηφίων διδακτόρων να δικτυωθούν με καθηγητές από το εξωτερικό. Συνεπώς, προτείνω να αντικατασταθεί η προϋπόθεση διοργάνωσης συνεπιβλεπόμενων προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών με τα κριτήρια επιλογής του αρ. 127 του ν. 4926/2022 (Επισκέπτες καθηγητές - Επισκέπτες ερευνητές).