Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Καζάκος | 31 Μαΐου 2022, 09:13
Σύμφωνα με το Άρθρο 76 η ελάχιστη διάρκεια ενός προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου είναι 8 ακαδημαϊκά εξάμηνα συν 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα. Παρόλα αυτά σε πολλά άλλα Ευρωπαϊκά και μή πανεπιστήμια πολλά προπτυχιακά προγράμματα δύναται να είναι 3 χρόνια, δηλαδή 6 ακαδημαϊκά εξάμηνα, ή και λιγότερο εφόσον ο εκάστοτε φοιτητής επιλέξει περισσότερα μαθήματα ανά εξάμηνο προκειμένου να συμπληρώσει τα ECTS που χρειάζεται προκειμένου να ολοκληρώσει το πρόγραμμα του. Ως προς τα μεταπτυχιακά πολλά δύναται να είναι 2 εξάμηνα, δηλαδή 1 έτος ή και λιγότερο. Ως αποτέλεσμα, για την ολοκλήρωση ενός προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, π.χ. Ολλανδία, Αγγλία κλπ, ένας φοιτητής χρειάζεται 4 έτη συνολικά, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον 6. Με άλλα λόγια, ένα επιπλέον διάστημα 2 ετών για τον Έλληνα φοιτητή κατά το οποίο ένας π.χ. Ολλανδός φοιτητής μπορεί να εργαστεί και να αποκτήσει εμπειρία ή να κάνει άλλα δύο μεταπτυχιακά που θα τον καταστήσουν πολύ πιο ανταγωνιστικό στην αγορά εργασίας από έναν Έλληνα φοιτητή. Για τον σκοπό αυτό, προκειμένου να γίνει η Ελλάδα όντως εκπαιδευτικός κόμβος, θα ήταν γόνιμο να δοθεί η δυνατότητα σε όσα πανεπιστήμια επιλέξουν να δημιουργούν 3ετή προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και 1ετή μεταπτυχιακά. Το Άρθρο 76 σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αλλάξει. Για παραδείγματα τέτοιων πτυχίων μπορείτε να δείτε το λινκ παρακάτω: https://www.mastersportal.com/search/master/law https://www.bachelorsportal.com/search/bachelor/law