Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρα 7-19 περί Διοίκησης Ο ευαγγελισμός της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας, της συλλογικότητας στη λήψη αποφάσεων, της αυτονομίας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας, καθώς και για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου των ΑΕΙ μέσω του νέου μοντέλου διακυβέρνησης στα ΑΕΙ δεν αιτιολογείται ούτε θεωρητικά ούτε Πρακτικά. Το μοντέλο της κα Διαμαντοπούλου που θέλησε να επιβάλει σε δημόσια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως κακέκτυπο του τρόπου Διοίκησης και λειτουργίας Ιδιωτικών Πανεπιστημίων εξωτερικού δεν υιοθετήθηκε ένθεν κακείθεν για αυτό και ως μη αποδεκτό από τη βάση απέτυχε. Με το νέον νομοσχέδιο διαφαίνεται η έμμεση απαξίωση της ακαδημαϊκής κουλτούρας των μελών ΔΕΠ και των επιλεγμένων από αυτούς Πρυτανικών αρχών τους όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα την αυτονομία, τη διαφάνεια τη λογοδοσία και περισσότερο πλήττει παρά ενισχύει την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα για την επίτευξη του οράματος και της αποστολής τους. Η διαρχία ποτέ δεν φέρνει θεωρητικά και και όπου εφαρμόστηκε θετικά αποτελέσματα. Εξάλλου αξιότιμη κ. Υπουργέ να σας υπενθυμίσω ότι σύμφωνα με τα προαπαιτούμενα προσόντα τα εκ του νόμου για την εκλογή α βαθμίδας καθηγητών η προαπαιτούμενη επαγγελματική εμπειρία τους σε υψηλόβαθμες θέσεις διασφαλίζει το διοικείν όχι μόνο με ακαδημαϊκά αλλά και με χρηματοοικονομικά κριτήρια ιδιωτικού Δημόσιου και κοινωνικού τομέα του οικονομικού οικοσυστήματος. Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο ως Οργανισμός δεν χρειάζεται εγκάθετους για να λειτουργήσει. Το μόνο που χρειάζεται είναι η κατανόηση των εκάστοτε Κυβερνώντων της σημαντικότητας της ελεύθερης πρόσβασης όλων στην παιδεία και η χρηματοδότησή της και όχι η εμπορευματοποίησή της ή ακόμη ακόμη και η ελαχιστοποίησή της μέσω της ενίσχυσης ενός αθέμιτου ανταγωνισμού.