Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 143: §6 εδάφιο αβ) καθώς τα μέλη ΔΕΠ έχουν καθήκον την έρευνα και τη διδασκαλία, είναι δόκιμο η εργασιακή τους εμπειρία να συμπεριλαμβάνει τουλάχιστον 2 έτη αυτοδύναμης διδακτικής εμπειρίας, ή αν δεν συγκεντρώνεται η εμπειρία αυτή, να έχει βαρύνουσα σημασία η διάλεξη της §7 του άρθρου 147 και η οποία πρέπει να βαθμολογείται από καθηγητές και φοιτητές του 2ου έτους και άνω, καθώς και να είναι υποχρεωτική η υποβολή και αξιολόγηση από το εκλεκτορικό σώμα ενός σχεδίου διδασκαλίας μαθήματος, κατά τα πρότυπα που υποβάλλονται από τους διδάκτορες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας. Άρθρο 167: Η δυνατότητα ίδρυσης εδρών ERC είναι ένας πρωτοφανής τρόπος παράκαμψης των κανονικών διαδικασιών για την εκλογή ως μέλος ΔΕΠ. Στην πραγματικότητα το ERC υποκαθιστά το 11μελές εκλεκτορικό σώμα με κριτήρια που δεν έχουν σχέση με την 1η αποστολή του πανεπιστημίου (διδασκαλία), συνεπώς εισάγοντας στο πανεπιστήμιο μέλη ΔΕΠ που δεν έχουν απαραίτητα τα προσόντα και την εμπειρία για να διδάξουν. Κάτι τέτοιο αποτελεί παράβαση της αρχής της ισονομίας αλλά ακόμη κι αν αυτό θεωρηθεί ότι δεν ισχύει, τότε αποκλείει αδίκως τους δικαιούχους κύριους ερευνητές άλλων σημαντικών ερευνητικών φορέων (π.χ. NSF). Και πάλι, η πρόβλεψη του §2 που ορίζει τους Έλληνες ως αποκλειστικούς δικαιούχους δεν είναι συμβατή με το ενωσιακό δίκαιο. Αντίστοιχα οι κάτοχοι consolidator grants αποκλείονται από τη διαδικασία αναιτιολόγητα. Η όλη διάταξη μοιάζει "φωτογραφική" και δεν εξυπηρετεί καμία πραγματική ανάγκη. --Προτείνεται, αν υπάρξουν τελικά τέτοιες έδρες, να προβλέπονται μόνο στα ερευνητικά ινστιτούτα και μόνο σε βαθμίδα Ερευνητή Α/Β/Γ καθώς το ERC grant αποτελεί τεκμήριο της δυνατότητας διεξαγωγής έρευνας, όχι διδασκαλίας. Άρθρο 169: Δεν είναι δόκιμη η λειτουργία ενός joint chair ως επιβλέποντα διδακτορικής διατριβής, διότι ο επιβλέπων θα απουσιάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα (6 μήνες παραμονής στα 3 έτη που είναι το ελάχιστο) με αποτέλεσμα το μεγάλο κίνδυνο δυσκολιών στην παρακολούθηση και την ομαλή διεξαγωγή της έρευνας και της εκπαίδευσης του υποψήφιου διδάκτορα. Παρόμοια προβλήματα θα παρουσιαστούν αν ο joint chair δεν ανανεώσει μετά τα 3 έτη, ενώ είναι γνωστό ότι ελάχιστες διατριβές ολοκληρώνονται στην 3ετία. Η δυνατότητα ανάληψης επιστημονικής ευθύνης έργων αντίστοιχα εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τον ίδιο λόγο, ενώ αντίστοιχα απομειώνει τις ευκαιρίες μόνιμων μελών ΔΕΠ να χρηματοδοτηθούν από τα ήδη πολύ ανταγωνιστικά προγράμματα του ΕΛΙΔΕΚ, τα οποία έχουν σκοπό τη στήριξη της βασικής έρευνας στην Ελλάδα και την στήριξη των ερευνητών που επιλέγουν να παραμείνουν στη χώρα. --Προτείνεται οι joint chairs να μη μπορούν να επιβλέψουν διδακτορικά (αλλα να είναι μέλη της τριμελούς ή επταμελούς) και να μη μπορούν να αναλάβουν έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους. Άρθρο 170: Είναι πραγματικά υπερβολικές οι προβλέψεις για τους ομότιμους καθηγητές. Αν το κράτος δεν επιθυμεί να προσλάβει νέο προσωπικό στο μέλλον, ας το πει ξεκάθαρα. Ο ομότιμος έχει ολοκληρώσει τον κύκλο προσφοράς υπηρεσιών στο τμήμα, με χαρά να συμμετέχει με την εμπειρία του σε διοικητικά όργανα ή σε συμβουλευτικούς ρόλους, αλλά όχι να συνεχίζει να αποτελεί ένα σχεδόν - μέλος ΔΕΠ που στερεί ευκαιρίες από τους νεότερους. Οι αρμοδιότητες πρέπει να περικοπούν δραστικά. Άρθρο 171: Ως ανωτέρω και για τους επισκέπτες καθηγητές - όχι συμμετοχή ως επιστημονικοί υπεύθυνοι σε εθνικά έργα, όχι δικαίωμα ψήφου σε επιτροπές.