• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Χ.' | 31 Μαΐου 2022, 16:06

    Καταθέτω την πρόταση για ένα ζήτημα που με ταλαιπωρεί ως τριτοετή φοιτήτρια τα τελευταία (3) χρόνια Πανεπιστημίου της χώρας. Για το άρθρο 37 "Συγγράμματα" στο σχέδιο νόμου προβλέπεται: "Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της παρ. 1 δύναται να αναρτάται εκπαιδευτικό υλικό ανά μάθημα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει σημειώσεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις, ενδεικτικές λύσεις αυτών, καθώς και βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, εφόσον τηρείται η κείμενη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Το πάσης φύσεως εκπαιδευτικό υλικό παρέχεται αποκλειστικά για εκπαιδευτική χρήση των φοιτητών και προστατεύεται από τον ν. 2121/1993 (Α΄25), εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις." Ίσως να πρέπει να δείτε λίγο πιο προσεκτικά αυτό το θέμα ιδίως ως προς τη διατύπωσή του. Ειδικότερα: Να αφαιρεθεί η λέξη "δύναται" στην πρώτη γραμμή της πρότασης, διότι η λέξη δύναται αφαιρεί την έννοια της υποχρεωτικότητας που πρέπει να διατηρηθεί ιδίως στο ζήτημα της ανάρτησης των διαλέξεων των μαθημάτων. Αν παραμείνει, θα πρέπει να συνδεθεί (ή να προστεθεί η συσχέτιση) η αναφορά στο νόμο 4009/2001, παρ. 4, άρθρο 37 του 4009/2011 όπου προβλέπεται συγκεκριμένα "4. Οι παραδόσεις σημειώσεις των μαθημάτων που διδάσκουν οι καθηγητές όλων των βαθμίδων αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο." Διότι κάποιοι διδάσκοντες ΔΕΝ προσεγγίζουν καν το συγκεκριμένο θέμα. Εδώ και (11) χρόνια που ισχύει ο ν. 4009/2011 εξακολουθεί να παραμένει αυτό το αυτονόητο σημείο ως ζητούμενο. Οι καθηγητές που δεν το εφαρμόζουν απευθύνονται μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν το μάθημα εντός της αίθουσας και αδιαφορούν για τους φοιτητές που έχουν πραγματική αδυναμία να παρακολουθήσουν το μάθημα δια ζώσης επειδή εργάζονται, με αποτέλεσμα να χάνουν πολύτιμη εκπαιδευτική πληροφορία. Και ασφαλώς κανείς δεν τους ελέγχει γιατί δεν υπάρχει έλεγχος, ούτε μετρήσεις, ούτε αποτελέσματα, ούτε στοχοθεσία και ορισμένες φορές ούτε σύνδεση με το περίγραμμα του μαθήματος, το οποίο θα πρέπει να είναι δεσμευτικό ως προς την επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Το θέμα αυτό θα πρέπει να τονιστεί εμφατικά δεδομένου ότι έχουμε περάσει εδώ και χρόνια στην ψηφιακή εποχή παροχής υπηρεσιών σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της δημόσιας διοίκησης.