Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1β) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον τρόπο εγγραφής των μαθητών σ’ αυτάΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 25 Ιανουαρίου 2011, 02:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να δημιουργηθεί (ή να αναβιώσει) ένας τύπος σχολείου (όχι Πειραματικό-Πρότυπο) και αυτός θα πρέπει να είναι το Πρότυπο. Ασφαλώς θα είναι ένα σχολείο ελιτίστικο, ωστόσο, αν η ελληνική κοινωνία κρίνει ότι χρειάζεται ένα σχολείο που θα παράγει την αυριανή επιστημονική και (ίσως) οικονομική ελίτ, ας γίνει. Πειραματικό μπορεί να ορίζεται ένα σχολείο για ένα χρονικό διάστημα, όσο δηλαδή θα διαρκεί μια έρευνα που αποφασίζεται από ένα Πανεπιστήμιο, από ένα σχετικό ερευνητικό φορέα, από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, δηλαδή για ένα-δύο ή τρία (το πολύ) σχολικά έτη. Κάθε έρευνα έχει τη δική της ταυτότητα, τα δικά της πρωτόκολλα και δεν μπορεί να γίνεται στα ίδια πάντα 25-30 σχολεία. Απλώς δεν μπορεί να είναι έγκυρα τα συμπεράσματα. Το ίδιο ισχύει για τις παιδαγωγικές καινοτομίες. Θα πρέπει να δοκιμάζονται σε διάφορα σχολεία σε διαφορετικές περιοχές της χώρας. Το Πρότυπο σχολείο; Αν λειτουργήσει ως τέτοιο η εισαγωγή των μαθητών θα πρέπει να γίνεται με αιτιολογημένη γνώμη και με τήρηση πλήρων πρακτικών, από τους συλλόγους διδασκόντων και μόνο.Προφανώς στην περίπτωση αυτή αποκλείεται η κλήρωση. Οι δάσκαλοι των παιδιών είναι οι πιο κατάλληλοι και αρμόδιοι να αποφασίσουν σχετικά, και όχι οι στιγμιαίες ή ωριαίες εξετάσεις σε ύλη που παπαγαλίζεται. Με την τήρηση πορτοφόλιο για κάθε μαθητή, θα μπορεί κάθε σύλλογος διδασκόντων να προτείνει μετά λόγου γνώσεως και με υπεθυνότητα τον αριθμό των παιδιών που κρίνονται ικανά να φοιτήσουν στο Πρότυπο σχολείο. Αυτή η λύση θα έκανε ακόμη πιο υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς και πιο αντικειμενικούς στην αξιολόγηση και καταγραφή της επίδοσης των παιδιών, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται...Αν προκύψει μεγάλος αριθμός μαθητών, τότε και μόνο τότε να γίνεται κλήρωση. Αν πάρουμε την κανονική κατανομή Gauss, μπορούμε να προβλέψουμε τον αριθμό των παιδιών που θα φοιτήσουν στα Πρότυπα και να προγραμματίσουμε ακολούθως τον αριθμό των σχολείων αυτού του τύπου που χρειαζόμαστε. Γύρω από αυτά τα σχολεία θα μπορέσουν θαυμάσια να συγκροτηθούν οι όμιλοι και όλα τα άλλα χρήσιμα που προτείνονται από το Υπουργείο. Ας μη κάνουμε πάλι πράγματα που είναι "λίγο απ' όλα" (Πειραματικά-Πρότυπα). Ας κάνουμε επιτέλους κάτι, που ακόμη και αν δεν είναι το πιο "λαϊκό" και "δημοκρατικό", θα είναι το πιο χρήσιμο για τη χώρα που χάνει τους εγκεφάλους της (αιμοραγεί για την ακρίβεια).