Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Αναπληρωτής Καθηγητής με δύο έτη θητείας | 31 Μαΐου 2022, 23:13
Η προβλεπόμενη, ως αυτοτελές προσόν για την εκλογή σε βαθμίδα καθηγητή "επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος καθηγητή, μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της και συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους" συνιστά υπέρμετρη επιβάρυνση των υπηρετούντων ήδη αναπληρωτών καθηγητών, με τυπικό προσόν που δεν γνώριζαν, ούτε μπορούσαν να γνωρίζουν, δεδομένο ότι το ισχύον δίκαιο προβλέπει διαζευκτικά είτε συμμετοχή σε ΠΜΣ, είτε επίβλεψη μιας διατριβής, είτε συμμετοχή σε 2 τριμελείς επιτροπές. Σημειώνεται ότι η κτήση του προσόντος αυτού δεν εξαρτάται μόνον από τους υποψηφίους, διότι, ακόμη και αν επιδιώξουν τώρα να συμπληρώσουν τις "ελλείπουσες" διατριβές, δεν είναι βέβαιο ούτε πότε θα βρεθούν ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι διδάκτορες, ούτε αν αυτοί θα ολοκληρώσουν την εργασία τους σε 3, 4 ή 5 έτη! Αυτό σημαίνει ότι οι υπηρετούντες σήμερα αναπληρωτές καθηγητές μπορεί να στερηθούν το δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας ακόμη και για 5 έτη από την ψήφιση του νόμου, παρ' ότι πληρούν όλες τις λοιπές προϋποθέσεις. Ορθό είναι, εφόσον η Πολιτεία επιθυμεί να μην είναι αρκετή η διδασκαλία σε ΠΜΣ, να προβλεφθεί διαζευκτικά, είτε επίβλεψη μίας διατριβής, είτε συμμετοχή σε 3 τριμελείς επιτροπές.