Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για τη μαθητεία στα ΕΠΑΛ Αρθρο 309. Με όλο το σεβασμό στους αναπληρωτές καθηγητές η μαθητεία μπορεί να υλοποιηθεί μόνο από τους μόνιμους. Η εξήγηση είναι απλή. Θεωρητικά οι μαθητευόμενοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις για τη νεα φάση μαθητείας όπως και οι εργοδότες(Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς) και ύστερα προκύπτει από τον ΗΥ ο πίνακας κατάταξης. Στην πράξη αυτό δεν ισχύει. Πρεπει ο υπεύθυνος μαθητείας -ο καθηγητής του σχολείου -ή ο Διευθυντής του σχολείο(που συνήθως δεν προλαβαινει γιατι τρεχει είτε με εξετάσεις ειτε με την έναρξη του σχολικού έτου) να τηλεφωνήσει στις επιχειρήσεις να τους πείσει για το θεσμό και ταυτόχρονα να βρει μαθητευόμενους να τους πείσει επίσης και να τους βοηθήσει ώστε η αίτηση να μην εχει λάθη και να αποσταλλεί σωστα. Το επομενο ερώτημα εξίσου κρίσιμο είναι η ΜΗ μείωση του υποχρεωτικού ωραρίου στη σχολική μονάδα στην οποία υπηρετούν. Ενας συνάδελφος εχει 20 ωρες διδασκαλία. Πότε θα κάνει εποπτεία??? Θα τρέχει μετα τις 2 το μεσημέρι να προλάβει τον εργοδότη. Και αν ναι, τι γίνεται με τη διδακαλία στη μαθητεία το 7ωρο?? Θα μπορει να αποδώσει σωστα στην ταξη (μη ξεχνάμε μιλάμε για ΕΠΑΛ)? Κάποια στιγμή θα κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα διδασκαλίας ή θα ψάχνει για αδειες για να αντέξει ή θα καταρρεύσει. Προσωπικά είμαι υπέρ ο μόνιμος που τρέχει δεξια και αριστερά για να στήσει τη νέα φάση μαθητείας να έχει ως ανταμοιβή την υλοποιηση του προγράμματος και τη χαρα ότι οι μαθητευόμενοι (πρωην μαθητές του ) εργάζονται"και δεν κοιτουν το ταβάνι", ενώ στη θέση του λόγω της μείωσης του υποχρεωτικού ωραρίου στη σχολική μονάδα έρχεται ο αναπληρωτής. Αντιλαμβάνομαι ότι το υπουργείο θέλει να προσελκύσει περισσότερους συναδέλφους στο θεσμό αλλά αν θέλει να βελτιωσει τις συνθήκες εργασίας στη μαθητεία για τους εκπαιδευτικούς πρέπει να έχει διαφορετική στόχευση. Για παράδειγμα όσα σχολεία υλοποιουν τη μαθητεία να έχουν πρόσθετη χρηματοδότηση στα εργαστήρια και οι μαθητευόμενοι να υπολογίζονται ως μαθητικό δυναμικό του σχολείου. Στο σχολείο μας οριακά δεν έχουμε δεύτερο υποδιευθυντή, αλλά ο φόρτος της μαθητείας υπάρχει. Αρκετοί συνάδελφοι δεν θέλουν να ακούν για μαθητεία αφού έχει αρκετό χαρτομάνι (θα μπορούσε να είχε λυθεί το πρόβλημα ως ΠΕ86 προτείνω να γίνονται ηλεκτρονικά το ημερολόγιο μαθησης η εκθεση παρακολουθησης και το παρουσιολόγιο στο σχολείο). Τέλος η συνεχής αλλαγή της νομοθεσίας κουράζει τον συνάδελφο που δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Σας ευχαριστω