• Σχόλιο του χρήστη 'Λ.Κ.' | 1 Ιουνίου 2022, 14:06

    Είμαι απόφοιτη του ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης/ Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας- Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων (1993 -1997). Μετά την ολοκλήρωση των προπτυχιακών μου σπουδών στην Ελλάδα, ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Αγγλία, στο Bournemouth University ( 1998-1999). Θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι πολύ μεγάλη παράλειψη, να μην επιλυθεί οριστικά το τεράστιο ζήτημα της αντιστοίχισης – ισοτιμίας των πτυχίων των παλαιών αποφοίτων των Τ.Ε.Ι, τα οποία όπως είναι ευρύτερα γνωστό ήταν ενταγμένα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και χορηγούσαν τον πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών (επίπεδο Bsc). Τα πτυχία μας ήταν και είναι ενταγμένα στο 6ο επίπεδο σπουδών του ευρωπαϊκού πλαισίου ακαδημαϊκών προσόντων γι΄ αυτό άλλωστε γίνονταν δεκτά, από τότε που αποφοίτησα (1997), από ξένα πανεπιστήμια για συμμετοχή σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών. Πάνω από 300.000 παλαιοί απόφοιτοι έχουν καταξιωθεί σε επαγγελματικό επίπεδο τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας και είναι οικογενειάρχες πλέον, αρκετοί εκ των οποίων κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, κάποιοι λιγότεροι διδακτορικά . Συνεπώς σ΄ ένα κράτος δικαίου, η αντιστοίχιση των πτυχίων των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ με τα αντίστοιχα πτυχία των νέων Πανεπιστημίων που προήλθαν από την συγχώνευση ή απορρόφηση ή μετονομασία (όπως συνέβη στην περίπτωση του ΕΛΜΕΠΑ - τ. ΤΕΙ Ηρακλείου), είναι συνταγματική επιταγή. Άλλωστε σε αντίστοιχες περιπτώσεις αναβάθμισης (αλλαγή status) ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, είχε υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη αντιστοίχισης – ισοτιμίας των παλαιών πτυχιούχων, συνοδευόταν δηλαδή αυτή η αλλαγή και από την αλλαγή status των αποφοίτων του. Για ποιο λόγο οι απόφοιτοι των ΤΕΙ να εξαιρούνται από τέτοιες διαδικασίες και να μην προβλέπεται τίποτα γι’ αυτούς; Ζητούμε στο παρόν σχέδιο νόμου με το οποίο ουσιαστικά επαναφέρετε και «επανιδρύετε» τα ΤΕΙ με τη μορφή Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών, να συμπεριληφθούν διατάξεις, οι οποίες να προβλέπουν διαδικασίες εξομοίωσης/αντιστοίχισης των πτυχίων των ΤΕΙ με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών!