Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 101 Τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών δε μπορεί να μη δέχονται Έλληνες πολίτες. Δεδομένου του brain-drain χιλιάδες παιδιά με ελληνική υπηκοότητα τελειώνουν σχολεία στο εξωτερικό και αποτελούν ιδανικούς υποψηφίους για σπουδές στην Ελλάδα. Ούτε όμως είναι σωστό και οι Έλληνες φοιτητές που έχουν τελειώσει το σχολείο εδώ να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε τέτοια προγράμματα αφού παρέχονται στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση τα κριτήρια εισαγωγής δε μπορεί να είναι απλά το απολυτήριο - στη Βρετανία για παράδειγμα υπάρχει αντιστοίχιση με τους βαθμούς των Πανελληνίων. Οι διατάξεις και οι προϋποθέσεις εισαγωγής πρέπει να αναδιαμορφωθούν ριζικά, ώστε τα προγράμματα να είναι ελκυστικά, αλλά να μην είναι και ξέφραγο αμπέλι που θα καταλήξουν συνώνυμα της χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης. Άρθρο 126 Δεν είναι σαφές αν προβλέπεται αμοιβή των διδασκόντων για τα Θερινά Προγράμματα Σπουδών. Άρθρο 277 Αποτελεί εμπαιγμό η διαφήμιση της δυνατότητας απεριόριστης αμοιβής από τη συμμετοχή σε προγράμματα ως "αύξηση των μισθών των μελών ΔΕΠ", τη στιγμή που μόνο ελάχιστο ποσοστό μπορεί να συμμετέχει ανταγωνιστικά σε τέτοια προγράμματα (η χρηματοδότηση επαρκεί για ελάχιστους και συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένους επιστημονικούς κλάδους). Οι βασικοί μισθοί των μελών ΔΕΠ πρέπει να επανέλθουν *ΑΜΕΣΑ* σε αξιοπρεπή και αντίστοιχα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα επίπεδα. Τα διάφορα επιδόματα (βιβλιοθήκης, έρευνας) να ενσωματωθούν στον κανονικό μισθό ώστε να είναι προσμετρήσιμα στη σύνταξη των μελών ΔΕΠ. Επιπρόσθετα, το γραφειοκρατικότατο πανεπιστήμιο που περιγράφει το νομοσχέδιο δημιουργεί πληθώρα επιτροπών για τα πάντα, με αποτέλεσμα το διοικητικό έργο να αυξάνει κατακόρυφα χωρίς καμία πρόσθετη ανταπόδοση. Ασχέτως με αυτά, οι αμοιβές από τα προγράμματα ΠΡΕΠΕΙ να περιορίζονται διότι: 1) δημιουργούν ισχυρά κίνητρα παραμέλησης ή και εγκατάλειψης των διδακτικών και διοικητικών καθηκόντων των μελών ΔΕΠ. Η εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου, αν ποτέ έρθει, δεν διορθώνει τη ζημιά που θα έχει ήδη γίνει στην εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων 2) στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στην κατανομή ερευνητικών πόρων αφού επεκτείνουν το matthew effect - τα λεφτά πάνε στα λεφτά, στερώντας ευκαιρίες από νεότερους συναδέλφους ή συναδέλφους με μικρότερη εμπειρία να συμμετέχουν σε προγράμματα και άρα να εξελιχθούν επαγγελματικά.