Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Νεκτάριος Καλύβας | 1 Ιουνίου 2022, 17:17
καλησπέρα σας, η λογική ενός εύχρηστου νόμου (πέρα της πολιτικής γραμμής) είναι να χρειάζεται τις λιγότερες δυνατές ερμηνευτικές εγκυκλίους και βοηθητικές ύστερες, υπουργικές αποφάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο θα ήθελα να παρατηρήσω τα ακόλουθα Άρθρο 9 παρ.1 & παρ.3. Όπως το καταλαβαίνω ψηφίζουμε μόνο άτομα από τις Σχολές μας. Σε αυτή τη περίπτωση το κοινό ψηφοδέλτιο δεν έχει νόημα. Θα πρέπει να υπάρχει tag για τον καθένα μας τι σχολή είναι και πρόβλεψη τι θα γίνει εάν ψηφίσουμε κάποιον από άλλη σχολή. Όσα λιγότερα tag έχει η εκλογική διαδικασία τόσο πιο ανώνυμη είναι η ψήφος. Άρθρο 11 παρ 3α. Θα ήταν ίσως αποδοτικότερο, ως διαδικασία αρχικής επιλογής, τα υποψήφια εσωτερικά μέλη να είναι υποχρεωμένα να παρουσιάσουν νωρίτερα την τεκμηριωμένη τους πρόταση (πριν τις εκλογές για να "κριθεί η πρόταση" από το εκλογικό σώμα) καταρχήν. Οι υποψηφιότητες των εσωτερικών μελών, αρχικά, οφείλουν να έχουν άποψη και πρόγραμμα για το ΑΕΙ. Άρθρο 17 & 18 Εκτελεστικός Διευθυντής. Θεωρώ ότι για τις αρμοδιότητες του εκτελεστικού διευθυντή τα απαιτούμενα προσόντα είναι λίγα. Επίσης θεωρώ ότι πρέπει να προβλεφτεί στο νόμο τι γίνεται στη περίπτωση που δε βρεθεί κατάλληλος εκτελεστικός διευθυντής Άρθρο 64 παρ.3 Στο κείμενο αναφέρεται ότι κάθε μάθημα πρέπει να έχει κατ' ελάχιστον 39 διδακτικές ώρες που σημαίνει ότι για τις 13 διδακτικές εβδομάδες, τα μαθήματα πρέπει να είναι τρίωρα (3*13=39). Κάτι τέτοιο μπορεί ίσως να έχει νόημα για τα βασικά μαθήματα κορμού αλλά όχι και για τα επιλογής. Επειδή το θέμα είναι ακαδημαϊκό και σχετίζεται με την επιστήμη που θεραπεύεται, προτείνω να δίνεται η δυνατότητα στο κάθε Τμήμα να μπορεί να αποφασίσει για τις ώρες των μαθημάτων με ελάχιστο το δίωρο την εβδομάδα, ακόμα και για μαθήματα κορμού. Άρθρο 140. θα πρότεινα κάπου να ειπωθεί ότι τα μέλη ΔΕΠ θεωρούνται ακόμα Δημόσιοι Λειτουργοί. Άρθρο 143. Θα πρότεινα να διευκρινιστεί ότι για το προπτυχιακό εκπαιδευτικό έργο σε φορείς της αλλοδαπής, το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών του φορέα της αλλοδαπής πρέπει να έχει αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ. Άρθρο 143, παρ 6γγ και 6γδ, προσόντα εκλογής καθηγητή. Ο προηγούμενος νόμος τα είχε με ή (διαζευτικό). Πέρα από την όποια αυστηρότητα, παρακαλώ να λάβετε υπόψη (αναφορικά με το 6γδ) ότι όταν ο νόμος θέτει ως αναγκαστικό απαραίτητο προσόν τη συμμετοχή σε τριμελής επιτροπές διδακτορικών, στη πράξη βάζετε ως τυπικό προσόν για ένα μέλος ΔΕΠ την αποτελεσματικότητα άλλων μελών ΔΕΠ (που θα είναι οι επιβλέποντες στις τριμελής επιτροπές των άλλων διδακτορικών), αλλά και τη καλή τους θέληση... Άρθρο 144, παρ1. Παρακαλώ να διευκρινιστεί εάν είναι γνωστικό αντικείμενο και Τομέας ή κάθε Τομέας μπορεί να θεραπεύει περισσότερα του ενός γνωστικά με όχι στενό εύρος. Άρθρο 144, παρ2. Η δυνατότητα της κοσμητείας να απορρίψει κάτι που έχει πολύ στενό ή ευρύ εύρος, πρέπει να αποτυπώνεται και στο 144 παρ.1 Δηλαδή το γνωστικό αντικείμενο όχι μόνο δεν πρέπει να είναι πολύ στενό αλλά ούτε πολύ ευρύ. Άρθρο 147, παρ6 & παρ7. Νομίζω υπάρχει χρονική ανακολουθία... Κανονικά πρώτα θα έπρεπε η εισηγητική να προτείνει επίσημα αυτούς που κατά τη γνώμη της έχουν τα προσόντα και μετά να κληθούν για τη διάλεξη. Οτιδήποτε διαφορετικό κατά τη γνώμη μου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στη διαδικασία. Λογικά θα πρέπει να υπάρχει ένας κενός χρόνος από τη κατάθεση της εισηγητικής έως την εκλογή για να γίνουν οι ομιλίες και να υπάρχει πρόβλεψη για τη περίπτωση που το εκλεκτορικό σώμα θεωρήσει ότι κι άλλος/η υποψήφιος-υποψήφια πληρεί τα προσόντα Σας ευχαριστώ Με εκτίμηση μέλος ΔΕΠ