Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Παύλος Ζαλιμίδης | 1 Ιουνίου 2022, 22:54
Οι διαζευκτικές προϋποθέσεις του Ν.4009/11, αρ.19,1,β, γ)γ), iii) νόμου για την εκλογή/εξέλιξη σε θέση καθηγητή εμφανίζονται στο νομοσχέδιο όλες ως απαραίτητες προϋποθέσεις. Αρ.143, 6, γ, γγ και γδ. Μέχρι τώρα έπρεπε ο υποψήφιος να έχει Διδακτική εμπειρία μεταπτυχιακών σπουδών συνιστάμενη στη διδασκαλία επί τριετία, τουλάχιστον, σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας ή της αλλοδαπής ή επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος, μίας τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της ή συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές δύο τουλάχιστον διδακτορικών διατριβών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους ή κάποιες άλλες προϋποθέσεις. Τώρα ο υποψήφιος πρέπει να έχει επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος καθηγητή, μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της και συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους και διδακτική εμπειρία, τουλάχιστον επί τριετία, σε αναγνωρισμένα προγράμματα μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής. Αυτό είναι μεν καλό καθώς κάποιος που θα διεκδικήσει την πρώτη βαθμίδα πρέπει να έχει μια σημαντική ακαδημαϊκή δράση συμμετέχοντας ενεργά στην βασική επιστημονική δραστηριότητα που προάγει την έρευνα και γενικά την επιστήμη, την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Ας συλλογιστούμε όμως τις συνέπειες στους αναπληρωτές καθηγητές που υπηρετούν τώρα και βρίσκονται στη πορεία που οδηγεί στην αίτηση της εξέλιξής τους στην πρώτη βαθμίδα. Η αλλαγή αυτή τους ανατρέπει τον ακαδημαϊκό σχεδιασμό και το σχεδιασμό της ζωής τους απομακρύνοντας ενδεχομένως τη δυνατότητα αίτησης εξέλιξης. Αν κάποιος είχε τις βασικές προϋποθέσεις π.χ. της διδασκαλίας σε μεταπτυχιακά προγράμματα επί τριετία, πως τώρα θα μπορέσει να συγκεντρώσει τα νέα απαραίτητα προσόντα τη στιγμή που η εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής απαιτεί κατά μέσο όρο πέντε (5) χρόνια; Και αν π.χ. κάποιος διδάσκων ενός πανεπιστημίου είχε πιθανώς την ευκαιρία να εμπλακεί στην εκπόνηση κάποιων διδακτορικών ακόμη και ως επιβλέπων, πως θα μπορούσε να κάνει το ίδιο ένας διδάσκων της ΑΣΠΑΙΤΕ στην οποία δεν αναγνωριζόταν το δικαίωμα να προκηρύσσει διδακτορικά; Είναι προφανές πως αν δεν υπάρξουν ειδικές προβλέψεις για τέτοιες περιπτώσεις ή/και μεταβατικές διατάξεις που να τις προβλέπουν, το αρ.143, 6,γ,γγ και γδ του νομοσχεδίου είναι άδικο και απαιτεί αποτελέσματα οι προϋποθέσεις των οποίων ουσιαστικά απαγορεύονταν σε κάποιους διδάσκοντες με βάση τις προβλέψεις προηγούμενων νόμων.