Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Μέλος ΔΕΠ - Αναπληρωτής Καθηγητής | 2 Ιουνίου 2022, 10:06
Άρθρο 143 "Προϋποθέσεις εκλογής και εξέλιξης μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού" Παράγραφος 6, περιπτώσεις γγ) και γδ) "γγ) διδακτική εμπειρία, τουλάχιστον επί τριετία, σε αναγνωρισμένα προγράμματα μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή διεύθυνση επί τριετία, τουλάχιστον, αναγνωρισμένων ερευνητικών κέντρων ή ινστιτούτων ή τριετής τουλάχιστον θητεία σε διευθυντική θέση υψηλού κύρους οργανισμού της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, γδ) επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος καθηγητή, μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της και συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους." ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ: Παρατηρείται ότι για την εκλογή ή εξέλιξη στη βαθμίδα του Καθηγητή , η ουσιώδης μεταβολή σε σχέση με την προηγούμενη βαθμίδα είναι η απαίτηση αθροιστικά (και όχι διαζευκτικά όπως στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο): - τριετούς διδασκαλίας σε ΠΜΣ - επίβλεψη 1 διδακτορικής διατριβής η οποία έχει περατωθεί επιτυχώς - συμμετοχή σε 3 τριμελείς επιτροπές αντίστοιχων διδακτορικών διατριβών οι οποίες έχουν περατωθεί επιτυχώς. Σημειώνεται ότι στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο οι τρείς παραπάνω προϋποθέσεις επιβάλλονται διαζευκτικά, δηλαδή είτε τριετής διδασκαλία σε ΠΜΣ, είτε επίβλεψη 1 διδακτορικής διατριβής, είτε συμμετοχή σε 3 τριμελείς επιτροπές διδακτορικών διατριβών. Ως εκ τούτου, επί του παρόντος συνάδελφοι καθηγητές μέλη ΔΕΠ προγραμματίζουν την δραστηριότητά τους βάσει του υπάρχοντος πλαισίου, ενδεχομένως επιλέγοντας να εστιάσουν σε ένα εκ των τριών ως άνω αναφερόμενων κριτηρίων. Σημειώνεται ότι η επιλογή αυτή ενδεχομένως επιβάλλεται λόγω των αντικειμενικών συνθηκών του συγκεκριμένου περιβάλλοντος (ακαδημαϊκή μοναδα) στο οποίο εργάζεται και διδάσκει το εκάστοτε μέλος ΔΕΠ. Παράδειγμα: καθηγητής ο οποίος έχει επιβλέψει επιτυχώς δέκα περαιωμένες διδακτορικές διατριβές αλλά έχει επιλέξει να μην συμμετάσχει στη διδασκαλία ΠΜΣ, δεν είναι εκλόγιμος. Αντίστοιχα, καθηγητής που διδάσκει επί δέκα πέντε έτη σε ΠΜΣ αλλά θεραπεύει μη-δημοφιλές γνωστικό αντικείμενο στο οποίο οι φοιτήτριες και οι φοιτητές δεν επιθυμούν να απασχοληθούν, επίσης δεν είναι εκλόγιμος. Ως εκ τούτου, δημιουργείται μια ανισορροπία η οποία αναιρεί τον στρατηγικό στόχο της Αριστείας επιβάλλοντας εκ των προτέρων μια συνδυαστική απαίτηση τριών διαφορετικών μεταξύ τους ποιοτικών κριτηρίων, χωρίς ωστόσο να συνεκτιμάται και να αποτιμάται ποσοτικά η συνολική δραστηριότητα του μέλους ΔΕΠ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ: 1. Να διατηρηθεί το υπάρχον νομικό πλαίσιο με διατήρηση διαζευκτικού Ή ανάμεσα στις τρεις ποιοτικές απαιτήσεις (ήτοι απαίτηση για τριετή διδασκαλία σε ΠΜΣ, ή επίβλεψη διδακτορικής διατριβής, ή συμμετοχή σε τρεις τριμελείς επιτροπές). 2. Αν απορριφθεί το (1) παραπάνω, εισαγωγή μεταβατικής περιόδου για τις/τους συναδέλφους μέλη ΔΕΠ οι οποίες/οποίοι βρίσκονται στο στάδιο αναμονής για την αίτηση εξέλιξής τους και θα καταληφθούν εξαπίνης με μια διάταξη η οποία θα υπονομεύσει τον προγραμματισμό τους. Προτείνεται η διάρκεια της μεταβατικής περιόδου να είναι τριετής με το σκεπτικό ότι αντίστοιχη είναι η ελάχιστη θητεία στην κάθε βαθμίδα προτού ένα μέλος ΔΕΠ αποκτήσει το δικαίωμα κατάθεσης αίτησης εξέλιξης.