Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 49 και 130, και κεφάλαιο ΚΘ: Δεν καταλαβαίνω το σκοπό που εξυπηρετεί η ίδρυση ΠΑΚΕΚ, ΕΠΙ και εργαστηρίων σαν ξεχωριστές οντότητες, αφού οι σκοποί που εξυπηρετούν έχουν πολύ μεγάλο βαθμό αλληλοκάλυψης. Αν οι ερευνητικές δομές θέλουμε να είναι διακριτές οντότητες από τα ακαδημαϊκά τμήματα, αρκεί η ένταξη των ερευνητικών εργαστηρίων του Πανεπιστημίου κάτω από το ΠΑΚΕΚ ή άλλη κατάλληλη ερευνητική ομπρέλα. Νέα διεπιστημονικά εργαστήρια μπορούν να ιδρύονται και να εντάσσονται κάτω από την ίδια ομπρέλα. Τα ΕΠΙ δεν έχουν λόγο ύπαρξης από τη στιγμή που υπάρχουν τα θεσμοθετημένα ερευνητικά ινστιτούτα της χώρας (Δημόκριτος, Αθηνά, Διόφαντος κ.α.). Εξάλλου η ίδρυσή τους απαιτεί κατά το άρθρο 268§2 και §3 ειδική τεκμηρίωση ως περίπτωση "τελευταίας λύσης" με προτεραιότητα στα ΠΑΚΕΚ, αλλά και επισφράγιση της ανάγκης από την ΕΘΑΑΕ και έλεγχο από τον/την ΥΠΑΙΘ. Τέτοιο πλήθος ασφαλιστικών δικλείδων δείχνει ότι 1) είναι μάλλον απίθανο να χρειάζονται τέτοιες δομές, άρα γιατί προβλέπονται; και 2) πρόκειται να φτιαχτούν ελάχιστες, και μάλλον για την επιδίωξη προσωπικών φιλοδοξιών αυτών που προωθούν τη ρύθμιση. Ο κατακερματισμός των ερευνητικών δομών με αυτό τον τρόπο δεν εξυπηρετεί κάποιο σκοπό πέρα από τη σύγχυση των αρμοδιοτήτων, την πολυνομία και την ίδρυση θέσεων σε διοικητικά όργανα τα οποία και δεν είναι απαραίτητα.