Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Μέλος ΔΕΠ πρώην ΤΕΙ | 2 Ιουνίου 2022, 13:42
Τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας δεν θα μπορούν να οργανώνουν προγράμματα διδακτορικών σπουδών...Υπάρχει κάποια επιστημονική αιτιολόγηση επ'αυτού πέρα από τις ιδεοληπτικές αντιλήψεις των συντακτών του σχεδίου Νόμου; Οι Καθηγητές που θα διδάσκουν στα Τμήματα αυτά θεωρούνται ότι δεν είναι σε θέση να επιβλέψουν διδακτορικά; Γιατί; Θα είναι διαφορετικοί από τους άλλους που θα μπορούν; Θα εκλέγονται και προάγονται με διαφορετικές διαδικασίες; Από την άλλη πλευρά θεσμοθετούνται τα βιομηχανικά διδακτορικά! Αυτά τα διδακτορικά δεν θα ασχολούνται κυρίως με εφαρμοσμένη έρευνα; Τέτοιου είδους έρευνα δεν θα είναι δυνατό να γίνει όμως από τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας. Η υποκρισία στο μεγαλείο της! Πάντως το Yale University, από το οποίο είχα την τιμή να λάβω το διδακτορικό μου δίπλωμα το μακρινό 1995 (Τμήμα Χημείας) με πλήρη υποτροφία και μάλιστα έχοντας τελειώσει την απλή δημόσια δωρεάν εκπαίδευση στην Ελλάδα) είχε από τότε και συνεχίζει να έχει και σήμερα και Τμήμα Εφαρμοσμένης Φυσικής (Department of Applied Physics) όσο και Τμήμα Φυσικής (Department of Physics). Και τα δύο προφανέστατα είχαν και έχουν πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών! Αυτά γιατί το Υπουργείο ενδιαφέρεται πολύ για το τι γίνεται στην Αμερική. Και καλά θα κάνει να μιμηθεί την απλότητα των διαδικασιών του Αμερικανικού Συστήματος. Ας μιμηθεί το Υπουργείο Παιδείας,αν θέλει και αν μπορεί, την πραγματική απλότητα και σοβαρότητα του Αμερικανικού Εκπαιδευτικού Συστήματος το οποίο δεν στηρίζεται στις φανφάρες και στα μεγάλα λόγια για να αποδείξει στο τι είναι, αλλά απλά και μόνο στα ακαδημαϊκά του αποτελέσματα. Με το παρόν Νομοσχέδιο η Διοίκηση του Πανεπιστημίου θα γίνει πιο περίπλοκη από ποτέ. Και Συμβούλιο Διοίκησης, και Σύγκλητος και Πρύτανης και Αντιπρυτάνεις μέχρι και Εκτελεστικός Διευθυντής. Τελικά όταν ένα Πανεπιστήμιο δεν θα πετυχαίνει τους στόχους του, ποιος από όλους τους παραπάνω θα ευθύνεται;