Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 336-342)Σχόλιο του χρήστη ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ | 2 Ιουνίου 2022, 19:19
Πρόταση ισοτίμησης των πτυχίων ΤΕ και ΠΕ Φυσικοθεραπείας ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το αίτημα για την ισοτίμηση των πτυχίων αποφοίτων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τεχνολογικής κατεύθυνσης με τα πτυχία των αποφοίτων πανεπιστημιακών τμημάτων, είναι επίκαιρο καθώς στον κλάδο των φυσικοθεραπευτών δεν υπήρχαν ποτέ σπουδές δυο ταχυτήτων και η μετάβαση από την τεχνολογική στην πανεπιστημιακή κατεύθυνση έγινε για όλα τα τμήματα φυσικοθεραπείας χωρίς επιπλέον ουσιαστικές προσθήκες στο πρόγραμμα σπουδών, που να καθιστούν διακριτές και ανυπέρβλητες μεταβολές. Πρόταση ισοτίμησης των πτυχίων ΤΕ και ΠΕ Φυσικοθεραπείας Μετά την έκδοση του Ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38/Α’/2.3.2018) για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, του Ν. 4589 (ΦΕΚ 13/ Α’/29.1.2019) για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70/Α’/7.5.2019) για την ίδρυση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας που λειτουργούσαν στις προηγούμενες δομές (Τ.Ε.Ι.) έχουν ενσωματώσει τη λειτουργία τους με τις νέες διατάξεις, ως τμήματα στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Μέσα από αυτές τις αλλαγές, έχει αναδειχθεί το ζήτημα της ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των αποφοίτων που προέρχονται από τις εκπαιδευτικές δομές των Τ.Ε.Ι. με τα πτυχία των αποφοίτων των αποφοίτων των νέων πανεπιστημιακών δομών. Ο ΠΣΦ προτείνει την αυτόματη αντιστοίχιση των τίτλων σπουδών των πτυχιούχων των Ανωτάτων Ιδρυμάτων Τεχνολογικής κατεύθυνσης με τους τίτλους σπουδών των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων καθώς: • Τα τμήματα φυσικοθεραπείας εντάσσονταν στα Ανώτατα Ιδρύματα τεχνολογικής κατεύθυνσης και δεν καλύπτονταν από ανάλογα τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακής κατεύθυνσης. • Τα τμήματα φυσικοθεραπείας δραστηριοποιούνται στους ίδιους χώρους όπου λειτουργούσαν • Τα τμήματα φυσικοθεραπείας στελεχώνονται με το ίδιο Ακαδημαϊκό προσωπικό. • τα νέα προγράμματα σπουδών δε διαφοροποιούνται κατά το μέρος των υποχρεωτικών μαθημάτων, παρά μόνο προστίθενται ορισμένα μαθήματα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά, ενώ ως υποχρεωτικό μάθημα παραμένει τόσο η πτυχιακή εργασία όσο και η πρακτική άσκηση σε αρκετά τμήματα τετραετούς φοίτησης, Τέλος η εργασιακή εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τους απόφοιτους στο αντικείμενο σπουδών τους καλύπτει τις όποιες διαφοροποιήσεις μαθημάτων, διαχρονικά, στα προγράμματα σπουδών και επίσης λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι : -Τα Τ.Ε.Ι. με τους Ν.1404, Ν.2916 και μεταγενέστερους, αναγνωρίζονται ως Τριτοβάθμια Ανώτατα Ιδρύματα, ισότιμα των Πανεπιστημίων και εκ της φύσεως τους με την δική τους αποστολή ως Α.Ε.Ι. στα επιστημονικά πεδία που θεραπεύουν, -Τα Τ.Ε.Ι. καταργήθηκαν ως Ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, -Τα Τμήματα Τ.Ε.Ι. ήταν Τμήματα τετραετούς φοίτησης, απέδιδαν πτυχίο επιπέδου 6, ισότιμο των τετραετούς φοίτησης Πανεπιστημιακών Τμημάτων, με προγράμματα σπουδών που αντιστοιχούσαν σε 240 ECTS, -Οι Πτυχιούχοι του Τεχνολογικού Τομέα, δικαιούνται να διασυνδεθούν με την εξελικτική πορεία των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης από τα οποία προέρχονται, -Οι Πτυχιούχοι του Τεχνολογικού Τομέα, έχουν ακαδημαϊκό δικαίωμα να είναι κάτοχοι Τίτλων Μεταπτυχιακών σπουδών διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους, και Διδακτορικών και Μεταδιδακτορικών Σπουδών, ήδη από την εποχή των πρώτων αποφοίτων μετά το 1988-89, -Οι Πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. αναγνωρίζονται σε όλες τις χώρες της ΕΕ ως Απόφοιτοι Πανεπιστημιακού Επιπέδου. Ζητάμε την άμεση ισοτίμηση των τίτλων σπουδών των αποφοίτων των τμημάτων φυσικοθεραπείας των Ανωτάτων Ιδρυμάτων τεχνολογικής κατεύθυνσης (Τ.Ε) με τους τίτλους σπουδών των σημερινών αποφοίτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε). Λυμπερίδης Πέτρος Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών