Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 306-324)Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝ/ΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΣ | 3 Ιουνίου 2022, 09:44
Στα άρθρα 309 και 310 περί φοίτησης στο Μετ. Έτος Τάξη Μαθητείας ως διευθυντής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου Ν. Ιωνίας θα ήθελα να επισημάνω το εξής: Η μη δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων Μαθητείας στα σχολεία μας με αμιγώς αποφοίτους μας (ή και όχι), ιδιαίτερα την στιγμή που μένουν αναξιοποίητες θέσεις εργασίας και κάποιες φορές δεν δημιουργούνται τμήματα Μαθητείας λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από μαθητές των γενικών ΕΠΑΛ, στερεί από πολλούς αποφοίτους μας την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην Μαθητεία. Τα τρία χρόνια που συμμετέχουν μαθητές μας (1-2 την φορά λόγω της ποσόστωσης) έχει φανεί πόσο ωφέλιμη αυτή είναι καθώς: .Βελτιώνει το επίπεδο των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους. .Τους παρέχει πολύτιμη εργασιακή εμπειρία. .Ενδυναμώνει την εικόνα εαυτού και την αυτοπεποίθησή τους. .Ευαισθητοποιεί και κινητοποιεί τους εργαζόμενους στους εργασιακούς χώρους στο θέμα της Αναπηρίας. .Αλλάζει έστω και σιγά -σιγά την εικόνα της κοινωνίας για τα άτομα με αναπηρία. .Αποτελεί ουσιαστικά την μόνη εργασιακή διέξοδο των αποφοίτων μας για λόγους που δεν οφείλονται πάντα στις ικανότητές τους. Γνωρίζω ότι η απόφαση να μην δημιουργούνται αμιγή τμήματα Μαθητείας με αποφοίτους μας στα Σχολεία μας έγινε για λόγους προώθησης της συμπερίληψης και κοινωνικής τους ένταξης, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι ότι κάθε χρόνο από το σύνολο των υποψηφίων μας (8-10 απόφοιτοι) για μαθητεία εργάζονται μόνο 1-2 και 7-8 μένουν έξω χωρίς άλλες επιλογές, την ίδια ώρα που σχεδόν το σύνολο των μαθητών των γεν. ΕΠΑΛ που δηλώνουν θετικοί στην Μαθητεία την υλοποιούν. Αν αυτό δεν είναι άδικη μεταχείριση εις βάρος των μαθητών μας τότε τί είναι: Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.