• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ' | 3 Ιουνίου 2022, 09:57

    Ενδεχομένως να είναι χρήσιμες οι παρακάτω αλλαγές: Άρθρο 18, π. 1, ζ) να γραφτεί ως εξής: σχεδιάζει και συντονίζει τη στρατηγική και τις δράσεις μάρκετινγκ του Α.Ε.Ι. σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων του. Άρθρο 50, παράγραφος 4, να προστεθεί εδάφιο: ε) Διδάκτορες σε συναφές επιστημονικό πεδίο. Άρθρο 80, παράγραφος 3, να προστεθεί εδάφιο: ιζ) τη θεραπεία που προσφέρει στο επιστημονικό πεδίο και τη διασφάλιση της κάλυψης κενού στην αγορά εργασίας με τις γνώσεις και δεξιότητες που καλλιεργεί. Άρθρο 84, παράγραφος 4, εδάφιο α) να διατυπωθεί ως εξής: α) ποσό που αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) των συνολικών εσόδων που προέρχονται από τέλη φοίτησης παρακρατείται υπέρ του Ε.Λ.Κ.Ε. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται το ποσοστό παρακράτησης υπέρ του Ε.Λ.Κ.Ε. για την οικονομική διαχείριση των Π.Μ.Σ. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης που λαμβάνεται έως το τέλος Μαρτίου κάθε έτους αποφασίζεται εάν το υπόλοιπο ποσό μετά την αφαίρεση της παρακράτησης υπέρ Ε.Λ.Κ.Ε. μεταφέρεται στον τακτικό προϋπολογισμό ή διατίθεται για τη δημιουργία έργων/προγραμμάτων μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. με σκοπό την κάλυψη των αναγκών Π.Μ.Σ. που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης. Εάν στο Α.Ε.Ι. δεν υφίστανται Π.Μ.Σ. που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης, το υπόλοιπο ποσό διατίθεται για την κάλυψη ερευνητικών, εκπαιδευτικών, λειτουργικών αναγκών καθώς και αναγκών προβολής και δημοσιότητας του Α.Ε.Ι. Στα έσοδα του Π.Μ.Σ. των περ. β) έως δ) της παρ. 1 πραγματοποιείται η παρακράτηση υπέρ Ε.Λ.Κ.Ε. που ισχύει για τα έσοδα από αντίστοιχες πηγές χρηματοδότησης. Άρθρο 155, παράγραφος 1, εδάφιο α) να διατυπωθεί ως εξής: α) να διαμένουν και να εγκαθίστανται στην περιφερειακή ενότητα όπου εδρεύει το Τμήμα του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) στο οποίο εκλέγονται. Στο Κεφάλαιο ΚΔ’ θα μπορούσε να προστεθεί άρθρο για τη δημιουργία μια κομβικής μονάδας για την εξωστρέφεια και διεθνοποίηση των ιδρυμάτων και συγκεκριμένα Μονάδα Διασφάλισης Προβολής. Αποστολή της Μονάδας είναι η εκπόνηση σχεδίου μάρκετινγκ, η υποστήριξη των οργάνων διοίκησης του Α.Ε.Ι. και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων στη λήψη αποφάσεων προβολής και ο συντονισμός των ενεργειών για τη διασφάλιση της δημοσιότητας και προβολής του έργου του ΑΕΙ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ειδικότερα, έχοντας υπόψη τη Διαδικασία της Μπολόνια, τον Ευρωπαϊκό Χώρο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την Εθνική στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευσης αρμοδιότητες της Μονάδας είναι: α. Η ανάλυση, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και ο έλεγχος της υπάρχουσας κατάστασης και την αποτύπωση ενός μακροχρόνιου σχεδίου ενεργειών μάρκετινγκ (marketing plan). β. Καθορισμός μετρήσιμων στόχων ενεργειών προβολής (Key Result Indicators, Result Indicators, Performance Indicators, Key Performance Indicators). γ. Η επιλογή των καναλιών και μέσων προβολής σε ψηφιακό και μη περιβάλλον, ο σχεδιασμός προγράμματος διαφημίσεων στην τηλεόραση, ραδιόφωνο, τη διοργάνωση εκθέσεων και την ανάπτυξη δημοσίων και διεθνών σχέσεων, την επιλογή των ψηφιακών καναλιών προβολής, την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων, την βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης και το πλάνο προβολής διαφημίσεων στα δίκτυα προβολής, αναζήτησης και συνεργατών των μηχανών αναζήτησης. δ. Η διαμόρφωση, υποστήριξη και προβολή της ταυτότητας(Βrand) του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων καθώς και ο σχεδιασμός αναπροσαρμογών (rebranding). ε. Η ανάπτυξη στρατηγικής διαφοροποίησης (Differentiation) του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του με την προβολής των μοναδικών χαρακτηριστικών υψηλότερης αξίας από τα αντίστοιχα ιδρύματα του εξωτερικού. στ. Ο σχεδιασμός στρατηγικής τοποθέτησης (Positioning) της ταυτότητας του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του στην αντίληψη του κοινού όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του. Το Άρθρο 282 θα μπορούσε να διατυπωθεί ως εξής: Ίδρυση Φορέα για την προβολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων 1. Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της ημεδαπής δύνανται να ιδρύουν από κοινού ΝΠΔΔ με σκοπό την προώθηση, υποστήριξη και ενίσχυση της διεθνοποίησής τους, καθώς και η διασφάλιση της προβολής του έργου τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Έχοντας υπόψη τη Διαδικασία της Μπολόνια, τον Ευρωπαϊκό Χώρο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την Εθνική στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευσης αρμοδιότητες του φορέα είναι: α. Η ανάλυση, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και ο έλεγχος της υπάρχουσας κατάστασης και η εκπόνηση μακροχρόνιου σχεδίου ενεργειών μάρκετινγκ (marketing plan). β. Καθορισμός μετρήσιμων στόχων ενεργειών προβολής (Key Result Indicators, Result Indicators, Performance Indicators, Key Performance Indicators). γ. Η επιλογή των καναλιών και μέσων προβολής σε ψηφιακό και μη περιβάλλον, ο σχεδιασμός προγράμματος διαφημίσεων στην τηλεόραση, ραδιόφωνο, τη διοργάνωση εκθέσεων και την ανάπτυξη δημοσίων και διεθνών σχέσεων, την επιλογή των ψηφιακών καναλιών προβολής, την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων, την βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης και το πλάνο προβολής διαφημίσεων στα δίκτυα προβολής, αναζήτησης και συνεργατών των μηχανών αναζήτησης. δ. Η διαμόρφωση, υποστήριξη και προβολή της ταυτότητας(Βrand) του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων καθώς και ο σχεδιασμός αναπροσαρμογών (rebranding). ε. Η ανάπτυξη στρατηγικής διαφοροποίησης (Differentiation) του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του με την προβολής των μοναδικών χαρακτηριστικών υψηλότερης αξίας από τα αντίστοιχα ιδρύματα του εξωτερικού. στ. Ο σχεδιασμός στρατηγικής τοποθέτησης (Positioning) της ταυτότητας του ιδρύματος και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του στην αντίληψη του κοινού όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του. Ο σκοπός της εταιρείας της παρ. 1 δεν αντίκειται ή υποκαθιστά την αποστολή των Α.Ε.Ι., των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι., και των Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας των Α.Ε.Ι . 2. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του Α.Ε.Ι. αποφασίζεται η σύσταση και η συμμετοχή στην αστική μη κερδοσκοπικής εταιρείας, σύμφωνα με την παρ. 1, καθορίζεται ο ακριβής σκοπός της εταιρείας, εγκρίνεται το καταστατικό της και ορίζονται οι εκπρόσωποι του Α.Ε.Ι. στα όργανα διοίκησής της. 3. Η εταιρία δύναται να χρηματοδοτείται για την αποστολή της από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Ε.Π.Α.). Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 156 οι καθηγητές των ΑΕΙ οι οποίοι είναι επί της ουσίας δημόσιοι υπάλληλοι αποκτούν πολύ σωστά το δικαίωμα να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα πολλών και διαφόρων μορφών και ως εκ τούτου να απολαμβάνουν εσόδων. Θα ήταν δίκαιο, αναλογικά και διασταλτικά, η ίδια δυνατότητα να δοθεί σε όλους τους δημοσιους υπαλλήλους, χωρίς την γραφειοκρατική διαδικασία άδειας από το υπηρεσιακό συμβούλιο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να καλύψουν έστω ένα μέρος των τεράστιων περικοπών (μισθού, δώρων χριστουγ,πάσχα, καλοκ. κ.α.) και παράλληλα με την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας θα αυξανόταν οι εισφορές προς τα ταμεία του κράτους. Παρόλο που μάλλον είναι αρμοδιότητα άλλου υπουργείου θεώρησα καλό να το αναφέρω.