Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Βασίλης Περιστέρας | 3 Ιουνίου 2022, 10:40
Στο άρθρο 160, το νέο σχέδιο νόμου προβλέπει αναστολή καθηκόντων για την περίπτωση που τα μέλη ΔΕΠ είναι ... "στ) επικεφαλής σε διεθνείς οργανισμούς..." Δεν είμαι σίγουρος αν αυτή η νέα διατύπωση οφείλεται σε κάποια παρανόηση ή απλά είναι μια λάθος διατύπωση. Αυτό θα αποτελούσε σημαντική αλλαγή σε σχέση με τις ισχύουσες διατάξεις που προβλέπουν αναστολή καθηκόντων για απασχόληση κι όχι μόνο για την περίπτωση που το μέλος ΔΕΠ είναι επικεφαλής σε διεθνή οργανισμό. Η νέα διάταξη, αν εφαρμοστεί, θα περιορίσει σοβαρά ή και θα μηδενίσει την εκπροσώπηση της χώρας μας σε σημαντικούς διεθνείς οργανισμούς. Αν αντιλαμβάνομαι σωστά τη διατύπωση στο νέο σχέδιο νόμου, ένα μέλος ΔΕΠ θα μπορεί να βρεθεί σε αναστολή καθηκόντων, σε σχέση με αυτήν την περίπτωση στ) του άρθρου μόνο αν οριστεί για παράδειγμα, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ή γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ ή του ΟΗΕ, τη στιγμή που ουδέποτε έχει συμβεί να οριστεί μέχρι σήμερα Έλληνας σε αυτές τις θέσεις. Προτείνω να παραμείνει η διατύπωση που υπάρχει στο άρθρο 24 παρ. 4 και 5 του ν.4009/2011, διαφορετικά η χώρας μας θα χάσει σημαντική και υψηλού επιπέδου εκπροσώπηση σε μια σειρά διεθνών οργανισμών. Στο αρνητικό σενάριο που η διάταξη παραμείνει ως έχει, θα πρέπει τουλάχιστον να προβλεφθεί κάποια μεταβατική διάταξη για τα μέλη ΔΕΠ που βρίσκονται ήδη σε αναστολή καθηκόντων και υπηρετούν σε διεθνείς οργανισμούς, καθώς δεν είναι σαφές τι θα συμβεί με τις ήδη εκδοθείσες διαπιστωτικές πράξεις. Ευχαριστώ