Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΕΙ ΠΑΤΡΩΝ | 25 Ιανουαρίου 2011, 13:02
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Στο πλαίσιο της συζήτησης για τα ΠΣ κρίνεται αναγκαία η αναπροσαρμογή του σκοπού και του ρόλου τους ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής και σε αυτές που μελλοντικά θα διαμορφωθούν. Η ανταπόκριση αυτή μπορεί να επιτευχθεί με παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στους μαθητές μέσω της δημιουργίας ομίλων , την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην τάξη και την πειραματική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας, καινοτόμων δράσεων κ.λπ. Για την υλοποίηση όλων των παραπάνω θα πρέπει αφενός μεν να εισαχθούν νέα μοντέλα διοίκησης και διδασκαλίας αξιοποιώντας ταυτόχρονα τη συσσωρευμένη εμπειρία αυτών που ήδη μέχρι σήμερα έχουν διαδραματίσει ρόλο στη λειτουργία των ΠΣ. Έτσι σε επιμέρους θέματα θα μπορούσαν να ισχύσουν τα παρακάτω: ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Για την υλοποίηση νέων μεθόδων διδασκαλίας, καινοτόμων δράσεων κ.λπ., τα ΠΣ πρέπει να εξοπλιστούν με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και να οριστεί ποσό χρηματοδότησης ανά μαθητή αναπροσαρμοζόμενη κάθε έτος, από το ΥΠΔΒΜΘ, το Πανεπιστήμιο με το οποίο συνδέεται το ΠΣ, ώστε να καλύπτονται τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, όπως αναπαραγωγή αντιγράφων, αναλώσιμα υλικά εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Η/Υ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΔΕΠΣ: Στη σύνθεσή της προτείνεται να μετέχουν τουλάχιστον τρεις εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΠΣ οι οποίοι θα προτείνονται από τους συλλόγους διδασκόντων των ΠΣ. Για τα υπόλοιπα μέλη προτείνεται η συμμετοχή δύο Πανεπιστημιακών Καθηγητών, ενός Σχολικού Συμβούλου ο οποίος θα προτείνεται από το σύλλογό τους και ένα μέλος του Π.Ι. ή του ΚΕΕ ΕΕΣ: Στη σύνθεσή του προτείνεται να μετέχουν δύο εκπαιδευτικοί του οικείου ΠΣ (Ο ένας από αυτούς να είναι ο Διευθυντής ή ό υποδιευθυντής), δύο Πανεπιστημιακοί Καθηγητές και ο υπεύθυνος Σχολικός Σύμβουλος. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ: Ο σύλλογος διδασκόντων παραμένει κυρίαρχο όργανο που επιλαμβάνεται όλων των θεμάτων λειτουργίας του ΠΣ και οι οποιεσδήποτε αποφάσεις λαμβάνονται θα πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και του ΕΕΣ. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο που διέπει τις αρμοδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα ΠΣ πρέπει να γίνεται από το ΚΥΣΔΕ με επιλογή μεταξύ των εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα, χωρίς να θίγονται οι υπηρεσιακές και εργασιακές σχέσεις. Οι υπηρετούντες στα ΠΣ ( ομοίως και αυτοί που θα ενταχθούν σε οργανικές θέσεις των ΠΣ ) έχουν ήδη αυξημένα προσόντα και μεγάλη εμπειρία στη λειτουργία των ΠΣ και κατά συνέπεια δεν είναι απαραίτητη η επανάκρισή τους κάθε πέντε χρόνια. Η άποψη ότι στην περίπτωση αρνητικής κρίσης μετά από πέντε χρόνια ο εκπαιδευτικός χάνει την οργανική θέση στο ΠΣ και μετατίθεται υποχρεωτικά σε κενή οργανική θέση της περιφέρειας δυναμιτίζει αφενός την εύρυθμη λειτουργία του ΠΣ και αφετέρου δημιουργεί στον εκπαιδευτικό ανασφάλεια, εργασιακό άγχος και την αίσθηση της απαξίωσης των προσόντων και της προσωπικότητάς του με πιθανή συνέπεια τη μείωση της απόδοσής του και απόκλιση της πιθανότητας να αποτελέσει κίνητρο αύξησης της παραγωγικότητάς του (βιβλίο Γ΄Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Α.Ο.Δ.Ε) στα αυξημένα διδακτικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα. Ας σημειωθεί ότι σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δεν γίνεται επανάκριση για την ίδια θέση. Επομένως δεν πρέπει να ανατραπεί το καθεστώς που διέπει τις τοποθετήσεις - μεταθέσεις των εκπαιδευτικών στα ΠΣ (και συνεπώς για το σχολικό έτος 2010 -2011 πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων με το ισχύον σύστημα). Κατά τις μεταβατικές διατάξεις τα ήδη υπάρχοντα Π.Σ. θα πρέπει να λειτουργήσουν ως ΠΣ χωρίς κατάθεση φακέλου με το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτά και η επιλογή με κρίση να γίνεται για τους νεοεισερχόμενους σε κενούμενες οργανικές θέσεις. Για την υλοποίηση όλων των παραπάνω απαιτείται πολύωρη καθημερινή προετοιμασία από μέρους του εκπαιδευτικού και αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στον καθορισμό του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών των ΠΣ. Σχετικά με τη λειτουργία των ομίλων προτείνεται να θεωρείται υπερωριακή η απασχόληση του εκπαιδευτικού ή να ισοδυναμεί με τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό διδακτικών ωρών. ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ: Για την εύρυθμη λειτουργία ενός τμήματος τόσο στην καθημερινή διδασκαλία όσο και στις περιπτώσεις εργαστηριακής διδασκαλίας, άσκησης προπτυχιακών φοιτητών ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών θα πρέπει ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να μειωθεί και προτείνουμε ως ανώτερο όριο τους 20 μαθητές ανά τμήμα. Ειδικά για τα εργαστηριακά μαθήματα θα πρέπει να προβλεφθεί η παρουσία και δεύτερου εκπαιδευτικού στο εργαστήριο για την αρτιότερη εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών