Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης | 25 Ιανουαρίου 2011, 13:37
Η συνολική θεώρηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Παιδείας, παρά τις εύλογες ενστάσεις και τα ευεξήγητα ερωτηματικά συνιστά θετικό γεγονός. Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την αναβάθμιση της λειτουργίας των Πρότυπων – Πειραματικών Σχολείων και ύστερα από γόνιμη συζήτηση , ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου Πειραματικού Λυκείου «Μανόλης Ανδρόνικος» συμβάλλοντας στην αναμόρφωση των Πειραματικών Σχολείων και στην αναθεώρηση του παιδαγωγικού και μορφωτικού έργου τους καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις: 1. Οι καινοτόμες δράσεις δεν πρέπει να διέπονται από το πνεύμα της άκριτης και συμπλεγματικής μεταφοράς επείσακτων θεσμών και μοντέλων εκπαιδευτικής λειτουργίας στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς ενέχουν το σπέρμα μιας ακόμα αποτυχημένης μεταρρύθμισης στο χώρο της Παιδείας. 2. Ο βαθμός επιτυχίας του εγχειρήματος να συναρτάται με τον ανθρωπολογικό τύπο του Νεοέλληνα που οραματιζόμαστε και τη συλλογική μας ταυτότητα, που καλούμαστε να διεκδικήσουμε στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. 3. Προτείνεται ένα Πειραματικό σχολείο οδηγός για κάθε ομάδα σχολείων κάθε περιοχής. 4. Για να αποφευχθεί ο ιδιότυπος ελιτισμός , οι αποκλεισμοί και οι παντοειδείς διακρίσεις που διατρέχουν τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, επιβάλλεται να διατηρηθεί το καθεστώς της κλήρωσης για το Δημοτικό και Γυμνάσιο. 5. Η επιλογή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν στις λυκειακές τάξεις να προκύπτει με διαγνωστική αξιολόγηση βασικών προαπαιτούμενων γνώσεων σε όλα τα μαθήματα. 6. Τη θεματοθεσία στις προαγωγικές και Απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο επιμελείται ομάδα καθηγητών που προέρχονται από όλα τα σχολεία της περιοχής με τη διαδικασία της κλήρωσης. 7. Να αναμορφωθεί και να επαναλειτουργήσει ο θεσμός της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. 8. Τα εργαστήρια των πειραματικών Σχολείων να αποκτήσουν πρότυπη υποδομή και οι εργαστηριακές ασκήσεις να εποπτεύονται από δυο διδάσκοντες καθηγητές. 9. Οργανική σύνδεση των Πειραματικών Σχολείων με τμήματα Παν. Σχολών. 10. Θεσμοθέτηση δειγματικών διδασκαλιών από Σχολικούς Συμβούλους και Πανεπιστημιακούς καθηγητές. 11. Για τη μετάθεση εκπαιδευτικού σε Πειραματικά Σχολεία να ορίζονται ως απαραίτητες προϋποθέσεις: α) 5ετής προϋπηρεσία. β) Τίτλος μεταπτυχιακών σπουδών. γ) Πιστοποιημένη γνώση Τ. Π. Ε. δ) Πιστοποιημένη γνώση Ξ. Γ. 12. Απόσπαση από Πειρ. Σχολείο για οποιοδήποτε λόγο να συνεπάγεται απώλεια θέσης. 13. Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των διδασκόντων στην πρότυπη σχολική μονάδα ανα τακτά χρονικά διαστήματα από αντικειμενικούς αξιολογητές αλλά και ανώνυμα από τους μαθητές. 14. Θεσμοθέτηση τακτικών συναντήσεων συνεργασίας του προσωπικού των Πειρ. Σχολείων και των Διευθυντών των Πειρ. Σχολείων με αντικείμενο τον έλεγχο της πορείας του θεσμού και τη συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής με απόβλεψη στην παραγωγική εφαρμογή των προγραμματικών δεσμεύσεων. 15. Η ευόδωση του φιλόδοξου εγχειρήματος συνδέεται άρρηκτα με την εξασφάλιση επαρκών και λειτουργικών κτιριακών εγκαταστάσεων και αξιόλογης υλικοτεχνικής υποδομής. 16. Λειτουργία αιθουσών διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών με όλη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για αποκλειστική χρήση και δημιουργία βιβλιοθηκών – αναγνωστηρίων.