• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΚΗΣ' | 4 Ιουνίου 2022, 13:29

    1) Άρθρο 10. Στην προτεινόμενη διάταξη δεν αντιμετωπίζεται η περίπτωση της ύπαρξης ισοψηφίας και εάν σε αυτήν την περίπτωση ακολουθεί η διαδικασία της κλήρωσης. Επίσης δεν αντιμετωπίζεται η περίπτωση κατά την οποία δεν συμπληρωθεί ο αριθμός των πέντε εξωτερικών μελών ελλείψει ενδιαφέροντος ή προσόντων, και δεν υπάρχει η σχετική (όπως σε άλλες διατάξεις του σχεδίου νόμου) πρόνοια για την έκδοση νέας πρόσκλησης ή την έναρξη της διαδικασίας από την αρχή. Τέλος, δεν υπάρχει πρόνοια σε περίπτωση κατά την οποία δεν καταστεί δυνατή η συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης εντός των οριζόμενων προθεσμιών για τους παραπάνω λόγους (νέα πρόσκληση κ.λπ.) και αν σε αυτή την περίπτωση παρατείνεται αυτοδίκαια η θητεία του υπάρχοντος Συμβουλίου Διοίκησης. 2) Άρθρο 11. Από τη γραμματική διατύπωση του άρθρου προκύπτει, ότι κατά τη διαδικασία της επιλογής του Πρύτανη, συμμετέχει και ψηφίζει και ο υποψήφιος ή οι υποψήφιοι κατά περίπτωση Πρυτάνεις - εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, αφού σύμφωνα με αυτήν, για την εκλογή του Πρύτανη απαιτούνται οι αναφερόμενες στις διατάξεις ειδικές πλειοψηφίες των 8/11 ή 7/11. Από το περιεχόμενο δε της ίδιας διάταξης δεν προκύπτει ότι ο υποψήφιος Πρύτανης ή οι υποψήφιοι Πρυτάνεις δεν συμμετέχουν ή ότι εξαιρούνται κατά τη συζήτηση και την αξιολόγηση των προσόντων των υποψηφίων. Ωστόσο είναι προφανές, και λαμβάνοντας υπόψη τη διάταξη του άρθρου 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας με την οποία εκφράζεται ρητώς γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, σύμφωνα με την οποία τα διοικητικά όργανα, μονομελή ή συλλογικά, πρέπει, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσεως, προκειμένου να δημιουργείται στο διοικούμενο η πεποίθηση για το ανεπηρέαστο αυτών και το αδιάβλητο της πράξεως που εξέδωσαν (ΣτΕ 3056/2006, 2175/2004 Ολ., 620/2004 επταμ.), ότι δεν είναι δυνατή η συμμετοχή τόσο στη συζήτηση και στην αξιολόγηση που προηγείται της επιλογής όσο και κατά τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας του υποψηφίου ή των υποψηφίων Πρυτάνεων, κατά περίπτωση. Δεδομένου δε, ότι κατά την έννοια της διατάξεως αυτής, τα διοικητικά όργανα, και, ειδικότερα, τα μέλη των συλλογικών οργάνων της Διοικήσεως, δεν παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσεως, όχι μόνον όταν έχουν είτε προσωπικό συμφέρον από την έκβαση της συγκεκριμένης υποθέσεως είτε ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερομένους, αλλά και όταν, γενικότερα, είναι δυνατόν να δημιουργηθεί ευλόγως η υπόνοια ότι έχουν ήδη σχηματισμένη και, συνεπώς, προειλημμένη γνώμη για την υπόθεση (ΣτΕ 2636/2007, 1447/2006). Συναφώς, θα πρέπει να επισημανθεί το εξής: Υποψηφιότητα για την θέση του Πρύτανη μπορούν να υποβάλλουν μόνο τα εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης. Επειδή δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των υποψηφιοτήτων, μπορεί να υποβάλλουν υποψηφιότητα ακόμα και τα έξι(6) μέλη. Με βάση την ανωτέρω αρχή, θα μπορούσε να δημιουργηθεί πρόβλημα ακόμα και με την απαρτία του συλλογικού οργάνου, καθώς οι έξι (6) υποψήφιοι δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στην διαδικασία λήψης απόφασης και έτσι να δημιουργηθεί αδιέξοδο. 3) Υπάρχει αντίφαση μεταξύ των εξής διατάξεων: 14 παρ. 1 περ. ζ με άρθρο 23 παρ. 2 περ. ιε και 26 περ. η και ια ως προς το όργανο που εισηγείται και ενώπιον ποιου οργάνου την εκτέλεση έργων και μελετών για την αναβάθμιση υποδομών και του εξοπλισμού των ακαδημαϊκών μονάδων. Ο εκτελεστικός διευθυντής στο συμβούλιο διοίκησης; η Κοσμητεία προς τον Πρύτανη; ο Κοσμήτορας προς τον πρύτανη; ο κοσμήτορας προς το Συμβούλιο; 4) Στο άρθρο 14 επίσης, δημιουργείται η εντύπωση πως ειδικά για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού των ακαδημαϊκών μονάδων, η αρμοδιότητα παραμένει στο Συμβούλιο Διοίκησης, ανεξαρτήτως ποσού, καθώς η φράση αυτή τίθεται μετά την διάκριση της αρμοδιότητας, λόγω ποσού, μεταξύ συμβουλίου διοίκησης και πρύτανη. 5) Άρθρο 32 παρ. 8. β. Δεν αντιμετωπίζεται η περίπτωση κατά την οποία για οποιοδήποτε λόγο παραιτηθεί ή εκλείψει ο Πρόεδρος ή Αντιπρόεδρος μετά την συμπλήρωση έτους, δηλαδή κατά το χρονικό διάστημα από τους δώδεκα έως τους δεκαοκτώ μήνες της διετούς θητείας. Για το λόγο αυτό θα μπορούσε να προβλεφθεί η διάταξη να περιλάβει το χρονικό διάστημα των δεκαοκτώ μηνών, έτσι ώστε σε περίπτωση κατά την οποία παραιτηθεί τους τελευταίους έξι (6) μήνες της διετούς θητείας, να αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο ή σε περίπτωση που και αυτός ελλείπει , από το αρχαιότερο μέλος Δ.Ε.Π.. Η ίδια πρόνοια θα μπορούσε να υπάρξει και για το αξίωμα του Αντιπροέδρου με σκοπό την εναρμόνιση των διατάξεων. 6) Παράλληλα για λόγους που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία των Ιδρυμάτων, θα μπορούσε να υπάρξει γενικής εφαρμογής διάταξη σύμφωνα με την οποία η θητεία των μονομελών οργάνων ανεξάρτητα του χρόνου κατά τον οποίο παύονται, παραιτούνται, ή ελλείπουν, άρχεται από 1.9 και λήγει 31.8, ανεξαρτήτως του χρόνου διενέργειας της εκλογικής διαδικασίας. 7) Προτείνεται η ενιαία θεσμοθέτηση και κατά συνέπεια η ενιαία διατύπωση της διαδικασίας της κλήρωσης ως ηλεκτρονικής ή με τη χρήση κληρωτίδας, καθώς σε άλλα σημεία αναφέρεται "ηλεκτρονική κλήρωση" και αλλού απλώς "κλήρωση".