Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Άρθρο 147. Από το περιεχόμενο των διατάξεων διαπιστώνεται λογική ανακολουθία δεδομένου ότι δεν καθίσταται σαφές με ποιο τρόπο και ποια διαδικασία υπάρχει η γνώση πριν από την ημερομηνία υποβολής της εισηγητικής έκθεσης ποιοι εκ των υποψηφίων που πληρούν τα προσόντα που απαιτούνται από τον νόμο, δύναται να κληθούν από τον Πρόεδρο του Τμήματος «να δώσουν επιστημονική διάλεξη». 2) Άρθρο 148. Οι προθεσμίες κρίνονται εξαιρετικά σύντομες, και η τήρησή τους καθίσταται επισφαλής, δεδομένου μάλιστα ότι με τη διάταξη της παρ. 3 προβλέπεται ότι: «εάν η διαδικασία εκλογής νέου μέλους Δ.Ε.Π. δεν ολοκληρωθεί εντός της προθεσμίας της παρ. 1, η προκήρυξη παύει αυτοδικαίως να ισχύει και καταργείται η εν λόγω θέση για το Τμήμα» και η θέση ανακατανέμεται σε άλλο Τμήμα . 3) Άρθρο 149. Και για αυτή τη διάταξη τίθεται θέμα από ποια συγκεκριμένη ημερομηνία αφετηριάζεται η ως άνω προθεσμία (ενδεικτικά: η ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαδικασίας της εκλογής, η ημερομηνία της κοινής συνεδρίασης της Συνέλευσης του Τμήματος με το εκλεκτορικό σώμα κ.λπ). 4) Άρθρο 150. Για την ως άνω διάταξη εκφράζεται ο προβληματισμός ότι εάν ως ημερομηνία κοινοποίησης του πρακτικού εκλογής θεωρείται η ημερομηνία αποστολής του σχετικού φακέλου προς το Συμβούλιο Διοίκησης για την πραγματοποίηση του ελέγχου νομιμότητας, η οποία ταυτίζεται επίσης και με την ημερομηνία ανάρτησης του σχετικού πρακτικού εκλογής στο ηλεκτρονικό σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης εκλογής μελών ΔΕΠ, προφανώς η ημερομηνία των τριάντα (30) ημερών που τίθεται για τον έλεγχο νομιμότητας, προηγείται και δεν μπορεί να έπεται της οριζόμενης από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 149 προθεσμίας για την έκδοση της πρυτανικής πράξης διορισμού. 5) Επισημαίνεται η ασάφεια και κατά συνέπεια τα ερμηνευτικά προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν κατά την υλοποίηση των άρθρων : α) 217 με τίτλο «Επιτροπές διασφάλισης ποιότητας» και β) 220 με τίτλο «Επιτροπή ισότιμης πρόσβασης», όσον αφορά τον τρόπο ορισμού των διαφόρων κατηγοριών των εκπροσώπων. Ειδικότερα σύμφωνα με τις διατάξεις ορίζεται ότι οι εκπρόσωποι : «αναδεικνύονται» όρος που συνεπάγεται την εκλογή τους και όχι τον ορισμό τους. 6) Στις καταργούμενες διατάξεις που περιέχονται στο άρθρο 343 του σχεδίου νόμου παρατηρείται ότι ενώ καταργούνται τα άρθρα 1 έως 60 του ν. 4009/2011 και τα άρθρα 1 έως 68 του ν. 4485/2017, διατηρούνται οι μεταβατικές διατάξεις των νόμων αυτών. Το γεγονός αυτό έχει ως αυτόθροη συνέπεια, την ύπαρξη μεγάλου εύρους ερμηνευτικών δυσχερειών, ως προς το ποιες διατάξεις των νόμων αυτών ή και προγενέστερων διατηρούνται σε ισχύ. Με άλλα λόγια, θα πρέπει (εάν δεν τροποποιηθεί το σχετικό άρθρο ή δεν προστεθεί άρθρο με μεταβατικές διατάξεις) ο ερμηνευτής του νόμου να ανατρέχει στις μεταβατικές διατάξεις των ως άνω νόμων (4009/2011 και 4485/2017) και του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, για να διαπιστώνει τι ισχύει για κάθε μια από τις διατάξεις. Επισημαίνεται δε το γεγονός ότι όσον αφορά τις μεταβατικές διατάξεις του ν. 4009/2011, θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα δεδομένου ότι το άρθρο 80 και επόμενα, έχουν αρκετές φορές τροποποιηθεί, με διάφορες διατάξεις.