Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Researcher_CNRS | 4 Ιουνίου 2022, 17:02
Άρθρο 143 Πρέπει να γίνει οπωσδήποτε επαναφορά της βαθμίδας του Λέκτορα (Με προϋπόθεση μόνο 1 χρόνο προϋπηρεσία)! Στην βαθμίδα του λέκτορα να μπορούν να μπουν και οι τωρινοί ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, και ΕΤΕΠ (σ.σ., Δεν είμαι ένας από αυτούς, για την ακρίβεια δεν έχω εμπειρία στην Ελλάδα, μόνο στο εξωτερικό Βρετάνια και Γαλλία. Γνωρίζω όμως ότι αυτό το προσωπικό είναι που έχει αυτή την στιγμή τις αρμοδιότητες ενός λέκτορα με συγκέντρωση στην διδασκαλία). Επίσης, πρέπει να γίνει διαφοροποίηση της συγκέντρωσης του κάθε μέλους ΔΕΠ, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν τρία είδη μέλους ΔΕΠ: Α) 50% Διδασκαλία και 50% Έρευνα (σ.σ. το παρών) Β) 70% Διδασκαλία και 30% Έρευνα Γ) 30% Διδασκαλία και 70% Έρευνα Εναλλακτικά, να μείνουν μόνο οι τύποι Β και Γ. Εννοείται ότι για την εκλογή ή ανέλιξη του κάθε τύπου, τα βάρος του κάθε κριτηρίου πάει αναλόγως το ποσοστό στην διδασκαλία και την έρευνα. Δεν είμαστε όλοι καλοί στην διδασκαλία ή στην έρευνα, έκαστος στο είδος του. Αλλα, αυτό δεν σημαίνει ότι ένας που είναι κάλος στην διδασκαλία δεν μπορεί να εκπονήσει ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη έρευνα. Αντιστρόφως, ένας που είναι κάλος στην έρευνα, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να διδάξει και να εποπτεύσει φοιτητές επιτυχημένα και εφαρμόζοντας καρποφόρες παιδαγωγικές μεθόδους. Οι τύποι ΔΕΠ Β και Γ αλληλοσυμπληρώνονται, και δίνουν κιόλας την ευκαιρία να υπάρχει διαφοροποίηση των υπευθυνοτήτων. Άρθρο 143 Παράγραφος 4 Κατανοώ ότι αυτή η παράγραφος έχει ως στόχο την καταπολέμηση του νεποτισμού. Δυστυχώς, δεν το καταφέρνει με την παρούσα διατύπωση της: «Δεν επιτρέπεται η εκλογή σε θέση νέου μέλους Δ.Ε.Π. σε Α.Ε.Ι., από το οποίο ο υποψήφιος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα, πριν την πάροδο τουλάχιστον τριών (3) ετών από τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος.» Εδώ πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι ο υποψήφιος πρέπει να έχει 3 χρόνια προϋπηρεσία σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΕΙ ή ερευνητικό κέντρο από αυτό που έλαβε το διδακτορικό του. Διαφορετικά, θα συνεχιστεί να γίνεται αυτό που γίνεται και τώρα οπου ο διδακτορικός, γίνεται μετά μεταδιδακτορικός στο ίδιο τμήμα ή πανεπιστήμιο, και αργότερα (3 έτη ή περισσότερα), εκλέγεται ως μέλος ΔΕΠ στο ίδιο τμήμα ή πανεπιστήμιο! Δηλαδή, πλήρης νεποτισμός, δίχως καμία κινητικότητα, και καμία διαφορετική εμπειρία. Πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι ο υποψήφιος πρέπει να έχει 3 χρόνια προϋπηρεσία σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΕΙ ή ερευνητικό κέντρο από αυτό που έλαβε το διδακτορικό του. Στο άρθρο 143 Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την διεπιστημονικότητα! Στο εξωτερικό είναι σπάνιο πλέον κάποιος να δραστηριοποιείται αυστηρά σ’ένα επιστημονικό πεδίο. Ως αποτέλεσμα, η παράγραφος 1 που αναφέρει την συνάφεια του διδακτορικού και της ερευνητικής δραστηριότητας είναι προβληματικές προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει διδακτορικό στην κοινωνιολογία, πάνω στις δυνητικές κοινότητες, και αργότερα ασχολήθηκε ερευνητικά με την τεχνητή νοημοσύνη, οπου και ανέπτυξε δεξιότητες προγραμματισμού, και δημοσίευσε πρωτότυπα άρθρα και εργασίες. Αυτός ο άνθρωπος, με βάσει τις προϋποθέσεις, δεν θα μπορέσει να πάρει θέση ΔΕΠ ούτε στον τομέα της κοινωνιολογίας, διότι δεν έχει πλούσιο ερευνητικό έργο καθαρά πάνω στην κοινωνιολογία, άλλα ούτε μπορεί να πάρει θέση ΔΕΠ στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης διότι το διδακτορικό του δεν κρίνεται συναφές. Σαν προϋπόθεση πρέπει να μπει ότι είτε υπάρχει το ένα ή το άλλο. Επίσης, στα κριτήρια αξιολόγησης της αίτησης πρέπει ο νόμος να είναι σαφής, ότι η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ είναι προσόν ιδιαίτερης σημαντικότητας. Εάν θέλουμε να εκσυγχρονιστούμε και να είμαστε ευθυγραμμισμένοι με τις τάσεις στον υπόλοιπο προηγμένο κόσμο, τότε πρέπει οπωσδήποτε να επιβραβεύεται η διεπιστημονικότητα, και όχι να τιμωρείται όπως το κάνει αυτό το άρθρο.