Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Υψηλάντης | 4 Ιουνίου 2022, 21:41
Η φωτογραφική περιγραφή του γνωστικού αντικειμένου, ειδικά όταν προέρχεται μετά από αλλαγή που ζητάει το μέλος ΔΕΠ και αποτελεί όχι μόνον φωτογραφία του εαυτού του αλλά και το είδωλο που εμφανίζεται στον καθρέφτη του, αποτελεί στη ουσία: Α) Mία πράξη δειλίας του ιδίου που δείχνει ότι δεν τολμάει να συγκριθεί με άλλους επιστήμονες που θεραπεύουν το γενικό αντικείμενο της θέσης αλλά το περιχαρακώνει με το είδωλό του με τέτοιον τρόπο ώστε να μην υπάρχουν άλλες αιτήσεις κατά την προκήρυξη της θέσης, Β) Μία πράξη διαπλοκής, ανήθικης και αντι-ακαδημαϊκής συναλλαγής των μελών της συνέλευσης του τμήματος που επιτρέπει αυτήν την αλλαγή. Πρόεδροι τμημάτων είναι επιρρεπείς σε ανάλογες πρακτικές κατά την dare et accipere προσέγγιση (δούναι – συνήθως ψήφο – και λαβείν) Γ) Μία πράξη επίσης πελατειακής συναλλαγής του αντίστοιχου αντιπρύτανη, πρύτανη και υπαλλήλου του Υπουργείου Παιδείας οι οποίοι είτε συμμετέχουν στην διαδικασία ενεργά, μη τηρώντας τα αναμενόμενα ως φυσικά εμπόδια ανάλογων πράξεων, είτε απλά ενεργούν διεκπεραιωτικά αυξάνοντας την γραφειοκρατία, οπότε αναρωτιέται κανείς αν έχουν λόγο ύπαρξης. Σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσαν τα τμήματα και προς βελτίωση της γραφειοκρατίας να πραγματοποιούν και να δημοσιεύουν τις θέσεις μόνα τους και απευθείας στην εφημερίδα της κυβέρνησης απαλλάσσοντας και τους ενδιάμεσους διεκπεραιωτικούς σταθμούς-υπαλλήλους. Σημειώνω την διαδικασία που συνήθως ακολουθείται από μέλη ΔΕΠ που ακολουθούν φωτογραφικές διαδικασίες: 1) αλλαγή του επιστημονικού αντικειμένου τους σε φωτογραφικό η καθρεπτικό είδωλο, 2) μετά ή λίγο πριν την αλλαγή και φωτογράφιση του ειδώλου των, τα μέλη ΔΕΠ προχωρούν σε προτάσεις εμπλουτισμού του μητρώου του τμήματός τους με μέλη τα οποία 3) ‘ω του θαύματος’ εμφανίζονται στην 11μελή εκλεκτορική επιτροπή μετά από «τυχαία» κλήρωση. Η ουσιαστική νομιμότητα και ηθική αυτής της επιχείρησης δεν χρειάζεται επιχειρήματα για να αποκωδικοποιηθεί. Είναι προφανής καθώς είναι και το αναμενόμενο αποτέλεσμα της «κρίσης». Επειδή η «ακαδημαϊκή κοινότητα» είναι εξόχως δημιουργική και ευφάνταστη σε τρόπους αποφυγής κακοτοπιών οποιουδήποτε συστήματος δοκίμασε να βάλει τάξη στο θέμα, η δική μου πρόταση για: α) την δημιουργία και εφαρμογή αντικειμενικών κριτηρίων στις κρίσεις όλων των βαθμίδων και β) την απαγόρευσή αλλαγής γνωστικού αντικειμένου σε όλα τα διορισθέντα μέλη ΔΕΠ μπορεί να αποτελεί μία ενδεικνυόμενη λύση. Ειδικότερα ως προς το (α) το κάθε μέλος ΔΕΠ θα πρέπει να γνωρίζει τι ακριβώς απαιτείται για να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα, αναφέρω ενδεικτικά ορισμένα, αριθμός δημοσιεύσεων σε scopus περιοδικά (την λίστα των οποίων θα γνωρίζει εκ των προτέρων – σε πόσα (ποσοστό) μόνος του και σε πόσα με συμμετοχή άλλων - ), αριθμός δημοσιεύσεων σε περιοδικά μη-scopus με κριτές του εξωτερικού (την λίστα των οποίων θα γνωρίζει – σε πόσα (ποσοστό) μόνος του και σε πόσα με συμμετοχή άλλων -), αριθμός ετεροαναφορών (στο εξωτερικό και μόνον), αριθμός συμμετοχής σε συνέδρια του αντικειμένου του στο εξωτερικό, αριθμός δημοσιεύσεων σε αυτά τα συνέδρια, κλπ. Αυτό το σύστημα θα προστατεύσει τον κάθε υποψήφιο από την μήνη και την ζήλεια συναδέλφων του ανώτερων βαθμίδων που μπορεί να επιθυμούν να τον καθυστερήσουν, αλλά και θα του ορίζει τον δρόμο προς την άνοδο της ακαδημαϊκής κλίμακας. Παράλληλα θα απαλλάξει πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις, προέδρους, γραμματείς από συναλλαγές τύπου dare et accipere (δούναι – συνήθως ψήφο – και λαβείν) που είναι σε βάρος της επιστήμης, του πανεπιστημίου, της χώρας, των φοιτητών και των πολιτών που πληρώνουν τους μισθούς μας. Σημειώνω επίσης ότι, με τις σημερινές συνθήκες τα τμήματα δεν μπορούν να προχωρήσουν σε σοβαρούς προγραμματισμούς προγραμμάτων σπουδών καθώς ανά πάσα ώρα και στιγμή και λίγο πριν την περίοδο κρίσης, ορισμένα μέλη ΔΕΠ μπορούν στην ουσία να αλλάξουν τον προγραμματισμό με την περιχαράκωση της θέσης τους και την αλλαγή της. Όποιος επιθυμεί απτά παραδείγματα με όνομα, επίθετο, βαθμίδα, αλλαγή αντικειμένου, και ‘κρίση’ αυτού του είδους μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου προσωπικά. Ως προς την απαγόρευση αλλαγής επιστημονικού αντικειμένου, προτείνω την μοναδική περίπτωση εξαίρεσης κατά την οποία το μέλος ΔΕΠ θα παραιτείται από την θέση του πριν την έναρξη των διαδικασιών, θα προκηρύσσεται η θέση κανονικά με ανοιχτές διαδικασίες ΜΟΝΟΝ σε γενικό αντικείμενο και από την αρχική βαθμίδα. Τα παραπάνω δεν έχουν στόχο να εκδικηθούν κανένα αλλά να βελτιώσουν το επίπεδο σπουδών των πανεπιστημίων και της παρεχόμενης εκπαίδευσης, μιας εκπαίδευσης που θα μας γεμίζει περηφάνεια και όχι ντροπή.