Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑΤΑ ΕΔΙΠ ΆΡΘΡΟ 164 Διδακτικό έργο: δεν υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα άσκησης αυτοδύναμου διδακτικού έργου για τους κατόχους Διδακτορικού Διπλώματος μετά από απόφαση Γ.Σ - αντιθέτως υπάρχει για το ΕΕΠ (ξένες γλώσσες) – αν και τόσο στα Μεταπτυχιακά όσο και στα Ξενόγλωσσα Π.Σ προβλέπεται η δυνατότητα αυτή για το ΕΔΙΠ, και ειδικώς για τα ΠΜΣ δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα επίβλεψης διπλωματικών εργασιών (master thesis). Αυτό συνιστά αντίφαση εντός των προτεινόμενων διατάξεων. Αν η διάταξη παραμείνει ως έχει, τότε πολλά προγράμματα σπουδών ιδίως σε περιφερειακά ιδρύματα δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν, γιατί δεν θα μπορούν να αναθέτουν και αυτοδύναμο έργο στα μέλη του ΕΔΙΠ. Πρόταση -προσθήκη στο άρθρο 164. Παρ 1: «Στους κατόχους Διδακτορικού Διπλώματος δύναται να ανατίθεται αυτοδύναμο διδακτικό έργο με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος ή του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου». Η προτεινόμενη διάταξη προσφέρει την ευελιξία στο Τμήμα να εκτιμήσει τις ανάγκες του ως προς το διδακτικό έργο, να αξιολογήσει τον υποψήφιο στην περίπτωση που επιθυμεί να του αναθέσει αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Με τη διατύπωση αυτή αίρονται οι όποιες δυσχέρειες υπήρχαν κατά το παρελθόν, ενώ δεν παραβιάζεται η βούληση του αποφασιστικού οργάνου, της Συνέλευσης του Τμήματος δηλαδή. Υπηρεσιακό καθεστώς κρίση και εξέλιξη σε βαθμίδες: με τις καταργούμενες διατάξεις, προκαλούνται προβλήματα εφαρμογής ανεξέλεγκτα. Πουθενά δεν προβλέπεται στο σ/ν ποιες είναι οι βαθμίδες του ΕΔΙΠ/ΕΕΠ (βλ. Π.Δ 118/2002) οι οποίες έως σήμερα είχαν μεταβατικό χαρακτήρα (βλ. το υπό κατάργηση άρθρο 29 του Ν. 4009/20011, και άρθρο 68 του Ν. 4386/2016). Ούτε προβλέπεται φυσικά ποιες θα είναι οι διαδικασίες κρίσης και εξέλιξης από βαθμίδα σε βαθμίδα ( βλ. Π.Δ 147/2009 όπως ισχύει), με αποτέλεσμα κατά την εφαρμογή του υπό διαβούλευση νόμου, οι προκηρυγμένες θέσεις αλλά και οι υπό προκήρυξη, λόγω του κανόνα 1:1, να βρίσκονται κυριολεκτικά εκτός νομικού πλαισίου (!), ενώ για τους υπηρετούντες δεν μπορεί να γίνουν κρίσεις ούτε καν αξιολόγηση με βάση τον κανονισμό του κάθε Ιδρύματος, δεδομένου ότι αυτός ως κανονιστική πράξη ερείδεται σε καταργημένες διατάξεις. Περαιτέρω, λόγω της αβλεψίας αυτής, οι υπηρετούντες δεν μπορούν να εξελιχθούν και μισθολογικά, αφού η μισθολογική τους εξέλιξη είναι συνάρτηση και της βαθμίδας στην οποία υπηρετούν. Πρόταση -προσθήκη: ρητή αναφορά στις βαθμίδες του ΕΔΙΠ (ΕΕΠ), ή μεταβατικά και έως την έκδοση νέου Π.Δ-αν αυτό είναι στις προθέσεις του Υπουργείου – ρητή αναφορά στις διατάξεις του Π.Δ 118/2009 καθώς και του ΠΔ 147/2009, με νομοτεχνικές βελτιώσεις ώστε να μπορεί το προσωπικό αυτών των κατηγοριών να ασκεί απερίσπαστα τα καθήκοντά του και παράλληλα να είναι λειτουργική η διάταξη του άρθρου 164, παρ. 5 σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 278, η οποία προβλέπει νέες προκηρύξεις για τον κλάδο, πρόνοια απολύτως θετική. Σε διαφορετική περίπτωση, μετά την ισχύ του νέου νόμου ο κλάδος θα είναι κυριολεκτικά εκτός νομικού καθεστώτος ! Άδειες απουσίας: σε σχέση με όσα παραπάνω αναφέρονται, αλλά και με τις καταργούμενες διατάξεις, το ΕΔΙΠ δεν έχει άδειες απουσίας μικρής διάρκειας -ούτε για ένα συνέδριο -πολύ περισσότερο δεν ισχύουν ή εν πάση περιπτώσει αμφισβητούνται ακόμη και άδειες μητρότητας. Ωστόσο, σε άλλα σημεία του σ/ν γίνονται κατά περίπτωση αναφορές, με αναλογικό πνεύμα, για άδειες άνευ αποδοχών, αναστολή άσκησης καθηκόντων κλπ . Δεν υπάρχει ωστόσο συνέπεια σε όλα τα σημεία του σ/ν. Προτείνεται η δυνατότητα εκπαιδευτικής άδειας και σε μέλη ΕΔΙΠ με τη διαφοροποίηση σε σχέση με το ΔΕΠ, ανά εξαετία υπηρεσία σε θέση ΕΔΙΠ, να δίνεται η δυνατότητα εκπαιδευτικής άδειας ενός εξαμήνου, καθώς έτσι θα υπηρετείται και ο σκοπός της κρίσης και της αξιολόγησης του μέλους. ΆΡΘΡΟ 157 Η επίλυση της σοβαρής αβλεψίας μπορεί να λυθεί με τον ακόλουθο τρόπο. Πρόταση προσθήκη: στο άρθρο 157 «η διαδικασία του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται και για τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ» με εξαίρεση την περίπτωση της εκπαιδευτικής άδειας όπου στην περίπτωση αυτή μπορεί να δίνεται ένα εξάμηνο για κάθε έξι χρόνια υπηρεσίας στη θέση του ΕΕΠ/ΕΔΙΠ. Επί της ουσίας, προβλέπεται ό,τι προβλεπόταν στο Π.Δ 147/2009, η διαδικασία απλοποιείται και παραλείπονται επιμέρους διοικητικές και χρονοβόρες διαδικασίες. Τοποθετήσεις -οργανικές θέσεις: Θετικό το γεγονός ότι αποσαφηνίζεται και επί της ουσίας διατηρείται το πνεύμα παλαιότερων διατάξεων ότι, δηλαδή, το ΕΔΙΠ μπορεί να υπηρετεί σε Σχολή, Τμήμα, Τομέα ή και Εργαστήριο. Επιπλέον μπορεί, κατά αναλογία με το ΔΕΠ, να εντάσσεται σε ένα εργαστήριο, αλλά να παρέχει υπηρεσίες και σε άλλο. Ειδικά το τελευταίο επιλύει το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τον ορισμό ότι τα μέλη ΔΕΠ/ΕΕΠ/ΕΔΙΠ παρείχαν τις υπηρεσίες τους και ασκούσαν τα καθήκοντά τους αποκλειστικά σε ένα εργαστήριο. ΑΡΘΡΟ 227 Μισθολογικά θέματα: εξαιρετικά σημαντικό ότι το επίδομα διδακτικής προετοιμασίας του ΕΔΙΠ αυξάνεται (από 150 € σε 300€, ειδικά μάλιστα για τους κατόχους Δ.Δ), και επιτέλους ο μισθός του ΕΔΙΠ αντιστοιχεί πια με εκείνου των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας /Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχων προσόντων. Ένα πάγιο αίτημα του κλάδου από το 2017.