Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Ελένη Αρβανιτίδου | 5 Ιουνίου 2022, 00:03
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΕ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΜΕΑ Σύμφωνα με το άρθρο 67 τίθεται το πλαίσιο υλοποίησης εξ αποστάσεως μαθημάτων στην περίπτωση μεταπτυχιακού κλπ. ΟΜΩΣ δεν υπάρχει καμία παρόμοια μέριμνα και πρόνοια για τους προπτυχιακούς φοιτητές ΑΜΕΑ ή φοιτητές με χρόνιες παθήσεις. Αναλογιστείτε πως ένας φοιτητής με αναπηρία ή με κάποια σοβαρή πάθηση που δεν μπορεί να διαβιεί ανεξάρτητα είναι αδύνατο να ολοκληρώσει τις σπουδές του χωρίς τη γονική φροντίδα και υποστήριξη. Όταν μάλιστα στο τόπο κατοικίας της οικογένειας δεν υπάρχει οποιοδήποτε πανεπιστημιακό τμήμα πολλώ δε μάλλον δεν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα στα ενδιαφέροντα και ταλέντα του φοιτητή, η παρακολούθηση καθίσταται απαγορευτική. Μεμονωμένα και χωρίς κοινή πολιτική όλων των πανεπιστημιακών διδασκόντων κάποια τμήματα δίνουν την δυνατότητα εξ αποστάσεως μαθημάτων σε φοιτητές ΑΜΕΑ ΑΛΛΑ αυτό δεν αρκεί γιατί και πάλι δεν οργανωμένο και αφήνεται στην καλή θέληση των διδασκόντων αλλά και την αντοχή του φοιτητή ΑΜΕΑ να δώσει ακόμα μια μάχη για τα αυτονόητα. ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΟΡΙΣΕΙ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΜΕΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ. Ειδικότερα διαλέξεις που υλοποιούνται σε αμφιθέατρα είναι ανόητο να μη δίνεται η δυνατότητα σε φοιτητές ΑΜΕΑ να τις παρακολουθήσουν. Είναι απογοητευτικό το να πρέπει ένας φοιτητής ΑΜΕΑ να εξαρτάται για παράδειγμα από την ύπαρξη και την καλή διάθεση εθελοντών φοιτητών για την παροχή σημειώσεων, που και πάλι δεν έχουν καμία σχέση με την διαζώσης ή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και ενώ τα τελευταία χρόνια είδαμε πως όταν δεν είναι δυνατή η δια ζώσης παρακολούθηση μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως. Μόνο τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΜΕΑ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ. Για παράδειγμα για φοιτητές με κινητικά προβλήματα, ακόμα και αν όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα γινόταν απολύτως προσβάσιμα, μπορεί ο ανελκυστήρας να ναι κλειδωμένος ή χαλασμένος ή συνεχώς κατειλημμένος. Και έχετε αναλογιστεί πόσο εχθρική είναι η κάθε ελληνική πόλη για ένα άτομο σε αμαξίδιο προκειμένου να φτάσει από το σπίτι του σε οποιοδήποτε άλλο μέρος; Δίνοντας τη δυνατότητα των εξ αποστάσεως μαθημάτων μπορεί χωρίς πίεση να οργανώσει και να διαλέξει ποιες μέρες μπορεί να πάει και σε δια ζώσης μαθήματα. Παρακαλώ λοιπόν να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο μέριμνα και να καθοριστεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο ΟΛΟΙ οι προπτυχιακοί φοιτητές να έχουν την δυνατότητα ολοκλήρωσης των σπουδών τους με την υποστήριξη και εξ αποστάσεως μαθημάτων. Είναι το ελάχιστο βάρος που μπορεί να αφαιρεθεί από τους ώμους των οικογενειών με προπτυχιακούς φοιτητές ΑΜΕΑ.