Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητές κυρίες, αγαπητοί κύριοι. Αναπληρωτής Καθηγητής ορκίστηκα τέλη του 2020. Σε 1,5 χρόνο από σήμερα θα έκανα αίτηση εξέλιξής μου στη βαθμίδα του Καθηγητή (συμπλήρωση 3ετίας). Με το νέο νόμο θα πρέπει να κάνω αίτηση εξέλιξης μετά από 4,5 χρόνια (!) ή ποτέ (!). Και αυτό δεν οφείλετε γιατί εγώ δεν κάνω σωστά τη δουλειά μου, αλλά γιατί άλλοι για διάφορους λόγους δύναται να καθυστερήσουν ή να μην ολοκληρώσουν ποτέ την εργασία τους. Προσωπικά κάνω μαθήματα προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, έχω την επίβλεψη δεκάδων πτυχιακών και μεταπτυχιακών διατριβών, δημοσιεύω εργασίες σε περιοδικά και συνέδρια, γράφω ερευνητικές προτάσεις, είμαι επιστημονικά υπεύθυνος ερευνητικών προγραμμάτων, γράφω επιστημονικά ακαδημαϊκά βιβλία, εκτελώ διοικητικό έργο στο τμήμα μου, κ.ά., αλλά μέχρι σήμερα δεν έχω την επίβλεψη ενός υποψήφιου διδάκτορα. Και να επιλέξω άμεσα έναν υποψήφιο για εκπόνηση διατριβής, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το νωρίτερο σε 4,5 χρόνια. Φυσικά, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, υπάρχει και η πιθανότητα να μην ολοκληρώσει ποτέ το διδακτορικό του για προσωπικούς του λόγους. Ο υφιστάμενος νόμος δεν έχει ως ξεχωριστό, διακριτό, κριτήριο την ολοκλήρωση της επίβλεψης ενός διδακτορικού και τη συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές τριών ακόμη ολοκληρωμένων διδακτορικών. Αυτόν το νόμο έχουμε και σύμφωνα με αυτόν εργαζόμαστε σκληρά, ώστε να καλύψουμε αρχικά τα τυπικά κριτήρια εξέλιξής μας. Και δεν έχει ο υφιστάμενος νόμος αυτά τα κριτήρια γιατί ΔΕΝ είναι προσωπική επιλογή και ευθύνη του Αναπληρωτή Καθηγητή το πότε και αν ποτέ τελειώσουν οι υποψήφιοι διδάκτορες τις διατριβές τους (π.χ. το πιο σύνηθες είναι η διακοπή για οικονομικούς λόγους). Τα υπόλοιπα κριτήρια του υφιστάμενου νόμου είναι στα ‘‘χέρια’’ του Αναπληρωτή Καθηγητή αν θα δουλέψει ο ίδιος σύμφωνα με αυτά, ώστε να μπορέσει να τα καλύψει και να εξελιχθεί. Γιατί λοιπόν μπαίνουν για πρώτη φορά κριτήρια τα οποία ΔΕΝ σχετίζονται άμεσα και αποκλειστικά με την επίδοση και την εργατικότητα του Αναπληρωτή Καθηγητή, αλλά εξαρτώνται από άλλους παράγοντες που πολλές φορές ΔΕΝ μπορεί να ελέγξει ο ίδιος; Είναι δίκαιη η αλλαγή των κριτηρίων εξέλιξης εν μέσω της 3ετίας των υπηρετούντων Αναπληρωτών Καθηγητών; Οι οποίοι μέχρι σήμερα έκαναν τη δουλεία τους και πορευόντουσαν έχοντας συγκεκριμένα (απαιτητικά) κριτήρια του υφιστάμενου νόμου; Για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων που προκύπτουν με τον νέο νόμο θα πρέπει: 1. Να ενοποιηθούν οι παράγραφοι γγ) και γδ) του άρθρου 143 του νέου νόμου και ταυτόχρονα να εισαχθεί το διαζευκτικό Η΄ μεταξύ όλων των περιγραφόμενων κριτηρίων. 2. Ο νέος νόμος να εφαρμοστεί μόνο για τους Αναπληρωτές Καθηγητές που θα ορκιστούν μετά τη ψήφιση του νέου νόμου, ώστε να γνωρίζουν οι νέοι συνάδελφοι με ποια κριτήρια και ποιους κανόνες θα κριθούν στο μέλλον. Αυτό συνέβαινε κατά κόρον σε όλους τους σχετικούς νόμους που έχουν ψηφιστεί, δηλαδή τα νέα κριτήρια ίσχυαν όχι για τους ήδη υπηρετούντες στη βαθμίδα της οποίας τα κριτήρια αλλάζουν, αλλά για τους νέους συναδέλφους που ‘‘έμπαιναν’’ σε αυτές τις βαθμίδες μετά τη ψήφιση των νόμων. Σας ευχαριστώ θερμά για το χρόνο σας και την υπομονή σας.