Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας τα σχόλια για το αρθρο 309 είμαι σχεδόν σίγουρη πως και το υπουργείο και όσοι συνάδελφοι εμπλέκονται με τη μαθητεια έχουν καλη προθεση. Δεν πιστεύω ότι η πολιτικη ηγεσία θέλει να καταργήσει τη μαθητεία με πλάγιο τροπο. Εχοντας στηρίξει τη μαθητεία ως εκπαιδευτικός από την αρχή του θεσμού και μιλώντας με καθηγητές από αλλα μέρη της Ελλάδας θα αναφερω οσο γίνεται πιο συντομα τις δικές μου εκτιμήσεις και αποψεις. 1) Δεν συμφωνώ με την μη μειωση του ωραρίου. Ο εκπαιδευτικός αν βλέπει τη διδασκαλία αποκλειστικά με οικονομικά κριτήρια έχει αποτυχει. Πρεπει να εργαζεται το πολύ 20 ωρες την εβδομάδα για να μην εχει δικαιολογία ότι δεν προλαβε να προετοιμαστει. Αν έχει υποχρεωτικό του ωραριο 18-20 ώρες την εβδομάδα συν 7 ωρες (αλήθεια ποιο απόγευμα θα χωρέσουν 7 ωρες συν την εποπτεία) θα χάσει τον έλεγχο. Αν τώρα είναι τομεαρχης με 14 ωρες και νομίζει ότι αντέχει, τότε μάλλον έγινε τομεάρχης για να αράξει. 2) Ναι δεν ειμαι ικανοποιημένη προσωπικά από τη λειτουργία της μαθητείας πανελλαδικά. Θέλουμε όμως να δούμε τις αιτίες? Υπάρχει χρονοδιάγραμμα? Με ρωτουν γονείς και μαθητευόμενοι πότε ξενικάμε?? Το ίδιο και εργοδότες. Απαντώ μέσα Νοεμβρίου(φέτος ξεκινήσαμε αρχές Δεκεμβρίου). Γραφειοκρατια? Θυμούνται όλοι που ήταν στην μαθητεία τι τραβήξαμε με τα τεκμήρια(ασφαλιστικες εισφορες κλπ, ευτυχώς φετος δεν μας τα ζητουν ακομη...) 3) Εχοντας εμπειρια από δημόσια σχολεία στο εξωτερικό (Γερμανία), γιατί εμείς δεν μπορούμε πότε να είμαστε έτοιμοι? Ολα τελευταία στιγμή ή καλύτερα στο και πέντε.Παράταση στις αιτήσεις, αναβολή λόγω τάδε αιτιας, αλλαγή στην αλλαγη κλπ. 4)Πως θα πείσει το υπουργείο όχι μόνο τον καθηγητή που τρεχει το πρόγραμμα (μην γελιομαστε ο μόνιμος καθηγητής που ξέρει τους υποψήφιους μαθητευόμενους και την τοπική κοινωνία τρέχει) αλλά και τον διευθυντή του σχολείου όπως και τη διεύθυνση σε επίπεδο νομου να αγκαλιάσει το θεσμό? Μου έχει τύχει να έρθει μαθητευόμενος από γειτονικό ΕΠΑΛ και ο διεθυντής του να πολεμά τη μαθητεία.Εννοείται πως στο σχολείο του δεν γινεται μαθητεία. Μετα από 25 χρόνια στην εκπαίδευση πιστεύω ότι δεν προχωρούν τα πραγματα αν δεν υπάρχει αποδοχή από την σχολική κοινότητα ενός νέου θεσμού ή μέτρου. Για παράδειγμα : επεκτείνει το υπουργείο το σχολικό έτος λόγω covid. Oσοι είμασταν χρόνια στο χωρο, το προβλέψαμε. Τις τελευταίες εβδομάδες στο σχολείο δεν γινόταν μαθημα, οι καλοί μαθητες διαβαζαν στα σπίτια τους και οι απουσιες (το έλεγα στο σύλλογο και με έλεγαν υπερβολική) σβήστηκαν με απόφαση του υπουργείου(περυσι covid, φετος ανωτέρα βια δηλαδή περασαν και οι πετρες). Αρα κλείνοντας τη παρένθεση πρέπει το υπουργείο να πριμοδοτήσει τα σχολεία που υλοποιούν τη μαθητεια. Για παράδειγμα εξτρα χρηματοδότηση, μόρια στο διευθυντή που στο σχολείο έχει μαθητεία(ας υποθέσουμε ότι κάποτε θα έχουμε αντικειμενικές αξιολογήσεις) επιμορφώσεις για το συνάδελφο, και γιατί οχι και οικονομικό κίνητρο (επιμένω όμως ότι δεν πρεπει να είναι το πρωταρχικό). Τελικά δεν μπορεσα να είμαι σύντομη, επιμένω όμως σε μερικα σημεια. Οχι εκτος ωραριου θα έχουμε στρεβλωση τεραστια, μόνιμος καθηγητής ας εργαστει ο αναπληρωτής στην ταξη (παγκόσμια πρωτοτυπία ο αριθμός των αναπληρωτων στην Ελλαδα), σταθερότητα στη νομοθεσία και κίνητρα σε όσους συμμετέχουν. Σας ευχαριστώ