• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΖ' | 6 Ιουνίου 2022, 08:55

    Άρθρο 38, Παρ. 1: Είναι όντως αυτοδύναμο ένα Τμήμα όταν σε αυτό υπηρετούν οκτώ (8) μέλη ΔΕΠ; Η απάντηση είναι σαφώς ΟΧΙ. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Σε ένα Τμήμα τετραετούς φοίτησης τα 8 μέλη ΔΕΠ μετά βίας καλύπτουν τις διδακτικές ανάγκες του ενός από τα 4 έτη. Με τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες τι γίνεται; Υπερωρίες των μελών ΔΕΠ με επακόλουθο την κατακόρυφη πτώση της ποιότητας τόσο στη διδασκαλία όσο και στις άλλες δραστηριότητές τους (ερευνητικές και διοικητικές) και προσλήψεις έκτακτου προσωπικού. Για να προσληφθεί όμως έκτακτο προσωπικό, μόνο για τις επιτροπές αξιολόγησης χρειάζονται 12 μέλη: 3 τακτικά και 3 αναπληρωματικά για την Επιτροπή Αξιολόγησης συν 3 τακτικά και 3 αναπληρωματικά για την Επιτροπή Ενστάσεων - Σύνολο 12. Από πού θα βρεθούν οι άλλοι 4; Και αν κάποιοι από τους 8 μόνιμους της αυτοδυναμίας απουσιάζουν σε εκπαιδευτική ή άλλου τύπου άδεια τότε τι γίνεται; Πόσο συναφή είναι τα γνωστικά αντικείμενα των 8 με τα μαθήματα που δεν έχουν διδάσκοντα και κατά πόσο μπορούν να κρίνουν τα ουσιαστικά προσόντα των δεκάδων υποψηφίων; Όσο μεγαλύτερες οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό τόσο μεγαλύτερο και το έργο των επιτροπών. Ποιος θα αξιολογήσει πραγματικά δεκάδες βιογραφικά σημειώματα για δεκάδες μαθήματα και γνωστικά αντικείμενα; Και με τις σπουδές β’ και γ΄ κύκλου τι γίνεται; Με την ερευνητική δραστηριότητα τι γίνεται; Δυστυχώς με αυτό το άρθρο χάνεται μία μεγάλη ευκαιρία! Θα έπρεπε να υλοποιηθεί η εξαγγελία του Υπουργείου για «λειτουργία σε επίπεδο Σχολής», να αλλάξει το υπόδειγμα από το «ένα προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών για κάθε Τμήμα (Τμήμα να ’ναι κι ό,τι να ’ναι)» σε πολλά ποιοτικά προγράμματα σπουδών από μία ισχυρή, και επαρκώς στελεχωμένη ακαδημαϊκή μονάδα (το αν θα ονομάζεται Τμήμα ή Σχολή δεν έχει τόσο σημασία). Από Τμήματα με λιγότερα από 20 μέλη ΔΕΠ δεν μπορεί κανείς να περιμένει υψηλό επίπεδο σπουδών και έρευνας (οι μεμονωμένες εξαιρέσεις είναι αυτό που είναι: εξαιρέσεις).