Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μερικές σκέψεις από την πολυετή παρουσία μου στο χώρο 1)α) εκλεκτορικά: Δεν είναι σαφές αν τα γνωστικά αντικείμενα των τμημάτων θα είναι "Γενικά" και των υφισταμένων ΔΕΠ θα εντάσσονται σε αυτά ή απλά θα είναι πχ το άθροισμα των υφισταμένων ΔΕΠ και κάποια ακόμα β) Αν η συνάφεια και ποιος εμπίπτει που καθορίζεται πάλι από τις γενικές συνελεύσεις το αποτέλεσμα θα είναι μια τρύπα στο νερό....Το υπουργείο πρέπει να επιμείνει να υπάρχει ενιαίος κατάλογος με γνωστικά αντικείμενα για όλα τα ΑΕΙ, αλλιώς πάλι θα βρεθούν "συνάφειες έργου" εκεί που δεν υπάρχουν και η ηλεκτρονική κλήρωση δεν μπορεί να σώσει την κατάσταση γ) Οι κατάλογοι αυτοί να ανεβαίνουν υποχρεωτικά στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στις σελίδες των τμημάτων/κοσμητείες- στο ΑΠΕΛΛΑ δεν υπάρχει καθολική και ελεύθερη πρόσβαση δ) Δεν μπορούν να συμμετέχουν σε εκλεκτορικά ΔΕΠ που δεν έχουν περάσει "εξέλιξη". Αυτή η πρόταση προκαλεί προβλήματα πχ μέλος ΔΕΠ που εκλέγεται καθηγητής ή αναπληρωτής απευθείας από τα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν θα μπορεί να συμμετάσχει στην εκλογή ενός επίκουρου ενώ συνάδελφος του με λιγότερα προσόντα θα μπορεί Επίσης όσοι έγιναν σε μια νύκτα ΔΕΠ ΑΕΙ από Ε.Π ΤΕΙ θα μπορούν και όσοι εκλέχτηκαν απευθείας αναπληρωτές στα ΑΕΙ με πολύ πιο δύσκολα κριτήρια δεν θα μπορούν, δεν βγάζει νόημα 2) Η διάταξη για την εξέλιξη σε καθηγητή είναι προβληματική, όλα ταυτόχρονα είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθούν και θα δημιουργήσουν εξαρτήσεις. Η πρόταση μου είναι κάπου στη μέση να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΌ για την πρώτη βαθμίδα η επίβλεψη ενός διδακτορικού ΚΑΙ ένα από τα 2 υπόλοιπα (συμμετοχή σε 3 3μελη ή 3 χρόνια μεταπτυχιακά) Επίσης πρέπει να είναι ξεκάθαρο αν στην 3μελη συμπεριλαμβάνεται η επίβλεψη καθώς και τι ορίζεται ως εξάμηνο μεταπτυχιακού (13 εβδομάδες Χ 3 ώρες ή κάτι άλλο?) 3) Στην εκλογή μελών ΔΕΠ αναφέρεται "β) ως αυτοδύναμες επιστημονικές εργασίες νοούνται οι εργασίες στις οποίες ο υποψήφιος εμφανίζεται ως μοναδικός συγγραφέας ή πρώτος συγγραφέας ή συμμετέχει σε δημοσίευση που πραγματοποιείται από ερευνητική ομάδα που επιβλέπει ο ίδιος" Στα περισσότερα αντικείμενα στις βαθμίδες αναπληρωτή και καθηγητή το μέλος ΔΕΠ που σχεδιάζει/επιβλέπει την εργασία και φέρει την επιστημονική ευθύνη δεν είναι ΠΡΩΤΟ αλλά ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ και συγγραφέας επικοινωνίας Οπότε στο "μετέχει σε δημοσίευση που πραγματοποιείται από ερευνητική ομάδα που επιβλέπει ο ίδιος" προτείνω να συμπληρωθεί με τον η/και είναι συγγραφέας επικοινωνίας 4)Στις μετακινήσεις μελών ΔΕΠ υπάρχει πρόβλεψη για τα τμήματα που κλείνουν. Δεν υπάρχει όμως πρόβλεψη για τα τμήματα που αλλάζουν αντικείμενο και ξαφνικά μέλη ΔΕΠ βρίσκονται στο περιθώριο και στο μέλλον με την αναδιάταξη θα προκύψουν πολλές περιπτώσεις. Για την καλύτερη αξιοποίηση των περιπτώσεων αυτών προτείνω σε περίπτωση που το τμήμα μετονομάζεται /αλλάζει αντικείμενο να δίνεται η δυνατότητα στα μέλη ΔΕΠ για ΕΣΩΤΕΡΙΚΉ μετακίνηση χωρίς προϋποθέσεις όπως τα πέντε χρόνια στο ίδρυμα/τμήμα ύστερα από αιτιολογημένες αποφάσεις της κοσμητείας/κοσμητειών και με ασφαλιστική δικλείδα ΑΥΞΗΜΕΝΗ πλειοψηφία στη σύγκλητο 5) Ο περιορισμός στις θητείες των προέδρων μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στα μικρά ιδρύματα / λίγα μέλη ΔΕΠ 6) Σε περίπτωση που υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι η δημιουργία από την εισηγητική μιας shortlist μέχρι 5 ατόμων θα πρέπει να προβλέπεται και να αναλύεται διεξοδικά το έργο αυτών των υποψηφίων