Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 306-324)Σχόλιο του χρήστη Τριανταφύλλου Κώστας | 7 Ιουνίου 2022, 10:03
Η Μαθητεία είναι τελικά ένας πετυχημένος θεσμός για την Β/θμια Επαγγελματική Εκπαίδευση που πρέπει να στηριχθεί και να ενισχυθεί από όλους μας γιατί πρώτα και πάνω από όλα είναι προς το συμφέρον των μαθητών μας. Σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με γονείς και μαθητές πήραμε καθαρά το μήνυμα της αποδοχής της. Ο θεσμός στηρίζεται από τα δύο σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα ΕΠΑΛ και τα ΕΚ, το καθένα στο δικό του διακριτό θεματικό πεδίο αλλά με στενή συνεργασία στην λειτουργία της Μαθητείας. Στο άρθρ 309 (παρ 2αα) του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι «…το εργαστηριακό μάθημα πραγματοποιείται στα Σχολικά Εργαστήρια (Σ.Ε.) των ΕΠΑ.Λ. ή στα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), που εξυπηρετούν τα ΕΠΑ.Λ. εκτός ωραρίου λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ.» Η ρύθμιση αυτή από μόνη της προκαλεί εργασιακή ευθύνη και φόρτο στις Διευθύνσεις των Εργαστηριακών Κέντρων. Όπως σωστά γράφουν άλλοι σχολιαστές η Μαθητεία είναι ένα ακόμα σχολείο μέσα στο σχολείο. Με δεδομένα ότι τα Εργαστηριακά Κέντρα ήδη εξυπηρετούν ΕΠΑΛ (πρωινά και εσπερινά σε αρκετές περιπτώσεις) αλλά και ΔΙΕΚ σε ένα διευρυμένο, ακόμα και τριπλό ωράριο λειτουργίας που σε πολλές περιπτώσεις φτάνει τις 15 ώρες, είναι απαραίτητη η παροχή κινήτρων στα ΕΚ για να λειτουργήσουν ικανοποιητικά τον θεσμό της Μαθητείας. Η πρόβλεψη του νομοσχεδίου για αμοιβή μόνο στον Διευθυντή του ΕΠΑΛ, υποβαθμίζει και απαξιώνει την προσφορά των ΕΚ στην εκπαιδευτική διαδικασία της Μαθητείας και δημιουργεί εκ του προοιμίου μια αρνητική οπτική από την πλευρά τους για την λειτουργία της. Είναι φυσικό αποτέλεσμα ο αρνητισμός σε μια διαδικασία που όλοι (Εκπαιδευτικοί – Εκπαιδευόμενοι – Διευθυντής ΕΠΑΛ) πλην ενός (Διευθυντής ΕΚ) αμείβονται (και σωστά αμείβονται) για το έργο τους. Μια συμβολική έστω αμοιβή του Διευθυντή του εμπλεκόμενου ΕΚ, ως Υπεύθυνου Εργαστηριακού Μαθήματος ή και Εποπτείας εκτιμώ ότι θα ελαχιστοποιήσει την δικαιολογημένη δυσαρέσκεια του Διευθυντή ΕΚ που στην πιο απλή περίπτωση θα πρέπει τουλάχιστον να φροντίσει για την εύρυθμη λειτουργία του Εργαστηριακού Κέντρου για ακόμα ένα απόγευμα που θα λειτουργήσει το σχολείο ίσως και μόνο για την Μαθητεία. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου Διευθυντής 4ου ΕΚ Περιστερίου