Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη Σταματίνα Σταματάκου | 25 Ιανουαρίου 2011, 20:03
Είμαι η Πρόεδρος του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου του Ραλλείου Πειραματικού Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά και εκπροσωπώ όλη την μαθητική κοινότητα της Ραλλείου. Οι θέσεις μας σε σχέση με τις αλλαγές στα Πειραματικά σχολεία είναι κοινή με των καθηγητών, όχι λόγω χειραγώγησης αλλά ταύτισης απόψεων. Εμείς κρίνουμε ορθό να συνεχιστεί η λειτουργία βάση του Ν.1566/1985 άρθρο 31 για πολλούς λόγους. Αρχικά, οι νέοι μέθοδοι που θα εφαρμόζονται θα έχουν αποτελέσματα τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα γιατί θα δεικνύουν ένα πολύ μικρό μέρος των επακόλουθων της διαδικασίας του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης, το οποίο δεν είναι ενδεικτικό αφού δε θα υπάρχει ενδεικτικό δείγμα μαθητών και η εφαρμογή στα υπόλοιπα εκπαιδευτήρια θα είναι απρόβλεπτη ή αδύνατη ή ανεπιτυχής. Το σημαντικότερο όμως είναι για 'μας πως δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, δύο κατηγοριών, σχολεία που διακρίνουν τους μαθητές τους. Θα υπάρχουν τα δύο άκρα, σχολεία με άρτιους εκπαιδευόμενους- μόνο εκπαιδευόμενους- και υποβαθμισμένα σχολεία με μαθητές οι οποίοι λόγω του επιπέδου που θα επικρατήσει θα υποβαθμίζουν διαρκώς το μαθησιακό τους επίπεδο. Δε νομίζουμε κυρία Υπουργέ πως μία χώρα που πλήγεται καθημερινά χρειάζεται πολίτες σαν κι αυτούς που θα διαμορφωθούν με δική σας πρωτοβουλία. Δεν πιστεύουμε πως χρειαζόμαστε "φυτώρια", έτσι τα ονομάζουμε εμείς, σχολεία αριστείας, όπως τα ονομάζετε εσείς, με μαθητές οι οποίοι θα έχουν ως μόνο ενδιαφέρον την απόκτηση ενός λίαν καλού βαθμού. Στα σχολεία αριστείας που θεσπίζετε θα επικρατεί ένα αθέμιτος ανταγωνισμός κι ένας αγώνας ματαιοδοξίας, τα κεκτημένα αυτού του "πρότυπου" σχολείου θα είναι βαθμοθήρες με έλλειψη αυθεντικών γνωρισμάτων. Το σχολείο δεν είναι μόνο άντληση πηγής γνώσεων, είναι αυτό όπου συμβάλλει στη διαμόρφωση ήθους ενός ατόμου, ενώ αποτελεί έναν απ’ τους σημαντικότερους φορείς κοινωνικοποίησης . Εμείς πρεσβεύουμε όσα έχουμε ανάγκη. Έχουμε ανάγκη πολίτες με προσωπικότητα κι όχι "ρομπότ- εγκυκλοπαίδειες", προσωπικότητες που θα διακριθούν και ευρύτερα από το φάσμα γνώσεων τους και θα αποτελούν πλειοψηφία. Άνθρωποί που θα υπηρετήσουν επαξίως τους ίδιους και το Μέλλον μας που κάθε μέρα φαίνεται να χειροτερεύει. Προσωπικά θεωρούμε πως πολίτες οι οποίοι δεν έχουν λάβει παιδεία, και όταν αναφέρουμε παιδεία δεν εννοούμαι τη στεγνή εκπαίδευση αλλά την ουσιαστική άνοδο πνευματικής και ηθικής αγωγής εις βάθος, την πνευματική καλλιέργεια ήθους. Έστω κι αν μιλάμε μόνο για γνώσεις και μόρφωση, και όχι για πραγματικά παιδευμένους πολίτες, η πλειονότητα της νέας γενιάς που θα εισαχθεί στα καινούργια σχολεία που διαμορφώνονται μέσω των αλλαγών του Ν.1566/1985 άρθρο 31 θα δομήσουν μια γενιά η οποία στην πλειονότητά της θα αποτελείται από άτομα που δεν έχουν λάβει την ίδια εκπαίδευση, άρα, θα υπάρχει ανισότητα και ένα αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ τους. Ακόμα κι ο τρόπος εισαγωγής στα Πειραματικά σχολεία είναι άδικος επειδή στερεί από τα παιδιά το δικαίωμα φοίτησης στα οποία εφαρμόζονται καινοτόμες εκπαιδευτικές μέθοδοι. Εξάλλου ο δημοκρατικότερος τρόπος εκλογής είναι η κλήρωση. Εμείς, επίσης, προτείνουμε όσα σχολεία είναι πειραματικά να διατηρηθούν με την προϋπόθεση ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση θα παραμείνουν καθώς έχουν θεμελιώσει με την εργασία τους αυτά τα σχολεία και διαφωνούμε με την 5ετή παραμονή καθηγητών στα πειραματικά διότι δε θα αποκτούν το αίσθημα βελτίωσης στα σχολεία που εργάζονται. Ας εισακουσθούμε και εμείς μια φορά που είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Είμαστε μαθήτριες που ενδιαφερόμαστε κι όχι τεχνοκράτες που αδιαφορούμε. Έχουμε ανάγκη την Παιδεία!