Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Πέτρος Ανδριώτης | 7 Ιουνίου 2022, 13:38
Στο άρθρο 20 παρ. 1 αναφέρεται: Κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) διαρθρώνεται από ακαδημαϊκές μονάδες δύο (2) επιπέδων: α) τις Σχολές και β) τα Τμήματα. Η διάρθρωση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προβλέπει α) τις Σχολές και β) τις Θεματικές Ενότητες. Καλό θα είναι να αναφερθεί στο άρθρο 20 ο όρος "Θεματικές Ενότητες" ως εξής: "Κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) διαρθρώνεται από ακαδημαϊκές μονάδες δύο (2) επιπέδων: α) τις Σχολές και β) τα Τμήματα ή τις Θεματικές Ενότητες στην περίπτωση του ΕΑΠ. α Κατά την κρίση μου η απουσία του όρου αυτού δημιουργεί προβλήματα που συνδέονται κατά κύριο λόγο με την αυτονόμηση του ΕΑΠ. Δεν διασαφηνίζεται (κατά την κρίση μου πάντα) η εξ ολοκλήρου λειτουργία εξ αποστάσεως προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών σε ΑΕΙ, καθώς η κείμενη νομοθεσία ορίζει ότι το 30% του συνόλου των μαθημάτων είναι δυνατό να παρέχεται διαδικτυακά. Το ποσοστό αυτό καθίσταται πολλές φορές αποτρεπτικό για την επιλογή ΠΜΣ σε Πανεπιστήμιο που βρίσκεται μακριά από την κατοικία του ενδιαφερομενου Καλό θα ήταν να προβλέπεται η δυνατότητα να ορίζει η Συνέλευση Τμήματος τα μαθήματα που είναι εφικτό να προσφέρονται εξ αποστάσεως (κυρίως θεωρητικά μαθήματα). Στην περίπτωση αυτή προτείνω το εξής: στο πλαίσιο των 13 συναντήσεων ανά εξάμηνο οι τέσσερις τουλάχιστον να γίνονται δια ζώσης και οι υπόλοιπες από απόσταση. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται εξοικονόμηση χώρων από το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα.