Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1ε) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον τρόπο διοίκησή τουςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Κόσυβας, μαθηματικός, Βαρβάκειο Πειραματικό Λύκειο | 25 Ιανουαρίου 2011, 21:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την αποτελεσματική διοίκηση και την αποδοτική λειτουργία των πρότυπων-πειραματικών σχολείων καθοριστική θα είναι η ενίσχυση της αυτονομίας κυρίως σε θέματα λήψης αποφάσεων που αφορούν το παιδαγωγικό πρόγραμμα της σχολικής μονάδας (ΠΠΣΜ) (δεν αναφέρομαι στην απόφαση της παιδαγωγικής συνεδρίασης κατά την έναρξη του διδακτικού έτους που καταχωρίζεται στα πρακτικά). Η εμπειρία της αυτοαξιολόγησης που βρίσκεται σε εξέλιξη θα μπορούσε οδηγήσει στη θεσμοθέτηση και στην Ελλάδα ΠΠΣΜ (στη Γαλλία καθιερώθηκαν από τη δεκαετία του 70 για όλα τα σχολεία). Με βάσει τις γενικές προτεραιότητες και τις ειδικότερες κατευθύνσεις των εκπαιδευτικών αρχών (Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Ε.Ε.Σ.). ο σύλλογος των διδασκόντων (κατά ομάδες) μετά από αδιάλειπτο διάλογο με τους γονείς των μαθητών και την τοπική κοινωνία επεξεργάζεται το ΠΠΣΜ. Το ΠΠΣΜ είναι ένα γραπτό συμβόλαιο (μάλλον ετήσιας διάρκειας) που σκιαγραφεί ένα όραμα για την πολιτισμική και παιδαγωγική ταυτότητα του πρότυπου σχολείου και τις ειδικότερες επιδιώξεις που αφορούν τη διδασκαλία των μαθημάτων, τους «ομίλους ενδιαφερόντων», τα πιλοτικά προγράμματα κλπ. «Το ΠΠΣΜ εκφράζει προθέσεις, αξίες, ιδανικά και εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολείο. Είναι έκφραση μιας επιθυμητής κατάστασης, προβλέπει τα μέσα εφαρμογής, καθορίζει το σύνολο των ιδιαίτερων διδακτικών και μαθησιακών επιλογών και άλλων δραστηριοτήτων τα οποία η εκπαιδευτική κοινότητα της σχολικής μονάδας (ο σύλλογος των διδασκόντων) προτίθεται να εφαρμόσει σε συνεργασία με όλους τους ενεργητικούς συντελεστείς που δρουν ή συνδέονται με το σχολείο» (P. Dupont). Στο παιδαγωγικό πρόγραμμα υπάρχει ευελιξία και δυνατότητες τροποποιήσεων. Επιπλέον, ο τίτλος πρότυπα-πειραματικά σχολεία παρέχει εύρος διαβαθμίσεων και ελευθερία επιλογών. Θα μπορούσε η Δ.Ε.Π.Π.Σ. να προσδιορίζει τη φυσιογνωμία κάθε συγκεκριμένου σχολείου (π.χ. έμφαση στις θετικές επιστήμες, τις ανθρωπιστικές, τις τέχνες κλπ.) και τη σύνδεση του με ανάλογο τριτοβάθμιο ίδρυμα. Το ΠΠΣΜ υιοθετείται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας, δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο και εκτυπώνεται για την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων. Ο ικανός και αποτελεσματικός διευθυντής του πρότυπου σχολείου, επιδεικνύοντας σεβασμό στην πολυσύνθετη διαφορετικότητα των επικοινωνιακών μετόχων, εμπνέει ένα όραμα που μοιράζονται όλοι.