Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 336-342)Σχόλιο του χρήστη Εμμανουήλ Μαθιουδάκης | 8 Ιουνίου 2022, 13:02
Στο παρόν σχέδιο νόμου, όπως ενσωματωθούν διατάξεις οι οποίες να καθορίζουν τις διαδικασίες αντιστοίχισης/ εξομοίωσης των πτυχίων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών που προέκυψαν από τους νόμους 4521/2018, 4559/2018, 4589/2019 και 4610/2019, ιδιαίτερα στις ειδικότητες των Μηχανικών. Η αντιστοίχιση/ εξομοίωση θα πρέπει να επεκτείνεται και να αφορά εξίσου και ξεκάθαρα τα Επαγγελματικά Δικαιώματα (ΕΔ). Τέλος, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον Πανεπιστημιακό χάρτη η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Πολλοί απόφοιτοι είμαστε πλέον κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων. Αφού, ως Διπλωματούχος Μηχανικός, νοείται κάποιος με επίπεδο γνώσεων 7 (κάτοχος ΜΔΕ, κατά το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) και την αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων ή σύμφωνα με το ΠΔ99/2018 και ν.4485/2017), θα πρέπει να υπάρξει εναρμονισμός. Είναι αβάσιμο, άδικο και αντίθετο από τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, τα τυπικά προσόντα και κατ' επέκταση τα επαγγελματικά, να καθορίζονται μόνο από τον 1ο τίτλο σπουδών. Ιδίως δε για τα ΕΔ, θα πρέπει να καθορίζονται ξεκάθαρα σε νόμο, και να μην αφήνονται στην ευχέρεια του ΤΕΕ.