Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Αχιλλεύς Σακούλης | 9 Ιουνίου 2022, 16:23
Είμαι πατέρας φοιτητή του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος στο ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης το οποίο σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου της διορισθείσας Διοικούσας επιτροπής και χωρίς να ζητήσει τη γνώμη των καθηγητών ή των φοιτητών, προτείνει την κατάργηση του. Το να αποφασίζει μια επιτροπή με κριτήρια συνεχώς μεταβαλλόμενα και ερμηνευόμενα κατά το δοκούν για το μέλλον ενός τμήματος είναι φανερό ότι υποβαθμίζει πλήρως το τμήμα αυτό. Οι φοιτούντες έχουν περάσει στη σχολή με πανελλήνιες εξετάσεις, συμπλήρωσαν το μηχανογραφικό δελτίο (στο όποιο δεν υπήρχε καμία υποσημείωση για πιστοποιημένες ή μη σχολές), θα σπουδάσουν 5 χρόνια και θα εκπονήσουν διπλωματική εργασία. Έχουν δηλαδή όλες τις υποχρεώσεις που έχουν οι φοιτητές των Πολυτεχνικών Σχολών, με νέο πρόγραμμα σπουδών και δεν θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Αντίστοιχο τμήμα δεν υπάρχει στο ΑΠΘ. Το γεγονός αυτό γεννά ζητήματα ανισοτήτων και διαφορετικής μεταχείρισης και «κατηγοριοποίησης» φοιτητών αλλά και μη συνέπειας και συνέχειας του κράτους. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη στο άρθρο 5, ότι οι υφιστάμενοι φοιτητές, ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους θα έχουν ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα όπως όλοι οι άλλοι επαγγελματίες του κλάδου τους, ανεξάρτητα σε ποιο ΑΕΙ σπούδασαν και σε περίπτωση που κάποιο τμήμα ΑΕΙ δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές, τότε οι φοιτητές θα πρέπει να μετακινούνται σε άλλο ομοειδές πιστοποιημένο τμήμα, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, διότι η διοίκηση έχει συνέχεια και δεν είναι δυνατόν σε Σχολές και Τμήματα που δημιουργήθηκαν πριν 3 χρόνια να μην μπορούν οι απόφοιτοι τους να εξασκήσουν αυτό το οποίο σπουδάζουν.