Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Ξανθάκη-Καραμάνου Γεωργία | 10 Ιουνίου 2022, 20:27
Υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία στις διατάξεις για τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές (άρθρα 79-97). Συγκεκριμένα, απόλυτα θετική είναι η απαίτηση για πιστοποίηση ως προϋπόθεση λειτουργίας των ΠΜΣ. Η κατάργηση της ποσόστωσης μεταξύ εσωτερικών και εξωτερικών διδασκόντων δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στο πρόγραμμα και δυνατότητα επιλογής υψηλής ποιότητας διδασκόντων. Είναι σημαντικό ότι βασικό κριτήριο στην απαλλαγή μεταπτυχιακών φοιτητών από την υποχρέωση καταβολής του τέλους είναι πλέον η αριστεία, η οποία αποτελεί μη αμφισβητήσιμο κριτήριο συγκριτικά με τα εισοδηματικά. Η δυνατότητα παροχής πιστοποιημένης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με βάση τα κριτήρια που ισχύουν στο ΕΑΠ είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα, το οποίο απομακρύνει την ασύδοτη και μη ελεγχόμενη χρήση των υφιστάμενων δυνατοτήτων απλής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Σημαντική καινοτομία αποτελούν τα επαγγελματικά και βιομηχανικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, που καλύπτουν ένα υπαρκτό κενό. Ειδικά για τα βιομηχανικά διδακτορικά, προτείνεται να υπάρχει οικονομική συμμετοχή των βιομηχανιών στην εκπόνηση της διατριβής (π.χ., με στήριξη της έρευνας, στη συμμετοχή του υποψηφίου σε συνέδρια και σε άλλες συναφείς δαπάνες). Δεν νοείται να στηρίζει οικονομικά το Δημόσιο Πανεπιστήμιο έρευνα που θα ωφελήσει τη βιομηχανία, χωρίς την οικονομική συμμετοχή της ίδιας της βιομηχανίας. Απόδοση δικαίου αποτελεί η συμμετοχή των Ομοτίμων και αφυπηρετησάντων Καθηγητών στις εξεταστικές επιτροπές των μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών καθώς και στα όργανα διοίκησης των μεταπτυχιακών σπουδών. Ήταν τουλάχιστο παράλογο να μπορούν οι Καθηγητές αυτοί να είναι μέλη τριμελών επιτροπών, αλλά να αποκλείονται από τις εξεταστικές επιτροπές. Δεν κατανοώ τη λογική της μη επαναφοράς της βαθμίδας του Λέκτορα στα μέλη ΔΕΠ. Η διαβάθμιση των μελών ΔΕΠ σε 4 βαθμίδες διαφοροποιεί αποτελεσματικότερα τα προσόντα ανά βαθμίδα προς όφελος της αξιοκρατίας. Η διατήρηση της βαθμίδας του Επίκ. Καθηγητή ως εισαγωγικής βαθμίδας οδηγεί στην πράξη σε υποβάθμιση των προσόντων της συγκεκριμένης βαθμίδας. Καθηγήτρια Γ. Ξανθάκη-Καραμάνου Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων