Αρχική Αναδιάρθρωση ΔομώνA1. Ειδικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αποβλέπουν στη σύνδεση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τη σχολική τάξη: με την καθιέρωση θέσεων ειδικών συμβούλων και β)με την απόσπαση μελών του επιστημονικού προσωπικού του ΙΕΠ σε σχολικές μονάδες. Πώς κρίνετε την πρόθεση αυτή και τι άλλο θα είχατε να προτείνετε.Σχόλιο του χρήστη ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΑΝΗΣ | 25 Ιανουαρίου 2011, 23:09
Η απόσπαση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα στο ΙΕΠ σαν ειδικοί σύμβουλοι με μονοετή αποκλειστική θητεία δε σημαίνει τίποτα ιδιαίτερο. Μέχρι να εξοικειωθούν με το περιβάλλον θα πρέπει να φύγουν. Εξ άλλου το μέτρο δεν στοιχειοθετεί ιδιαίτερο κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς. Προτιμότερο θα ήταν το ΙΕΠ να διαθέτει ικανό αριθμό αποκεντρωμένων ειδικών συνεργατών με διετή θητεία, χωρίς απόσπαση από την υπηρεσία τους, οι οποίοι θα επιτελούν αντίστοιχο έργο συνεργαζόμενοι «εξ αποστάσεως» σε ειδικά θέματα με το Ινστιτούτο. Σαν ειδικοί συνεργάτες μπορούν να επιλέγονται, μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σχολικοί σύμβουλοι ή εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα, χωρίς ή με συμβολική αμοιβή. Η απόσπαση των δύο μελών επιστημονικού προσωπικού ανά έτος σε σχολικές μονάδες προφανώς δε θα λειτουργήσει. Η ξαφνική εμπλοκή στην εκπαιδευτική πράξη εκθέτει το επιστημονικό προσωπικό σε κριτικό και επικριτικό περιβάλλον, αφού λογικό είναι, λόγω της απουσίας του από το χώρο, να εμφανίζονται αδυναμίες συνολικής διαχείρισης της εκπαιδευτικής πράξης. Το μέτρο θα ήταν βάσιμο αν υπήρχε συνέχεια της επαφής με την εκπαιδευτική πράξη, όπως λειτουργεί π.χ. με τους πανεπιστημιακούς γιατρούς των νοσοκομείων. Προτιμότερο θα ήταν να τεκμηριώνεται υποχρέωση στο επιστημονικό προσωπικό ανά τακτά χρονικά διαστήματα να συντονίζει (συμμετέχοντας και το ίδιο) πιλοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολικές μονάδες. Αυτή η παρουσία στην εκπαιδευτική πράξη έχει μια άλλη διάσταση, εξυπηρετεί όμως σε μεγάλο βαθμό την ίδια σκοπιμότητα. Τέλος, στο κείμενο της διαβούλευσης προβλέπεται διευκόλυνση στα επιστημονικά μέλη για την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Προφανώς εννοείται μεταδιδακτορικών σπουδών, δεδομένου ότι ο διδακτορικός τίτλος πρέπει να είναι προϋπόθεση για την επιλογή τους. Αν ισχύσει επιλογή μελών χωρίς διδακτορικό αυτό υποβιβάζει το επιστημονικό κύρος του φορέα.