Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 24 - Διαδικασία ανάδειξης Κοσμήτορα. Στον εν ισχύ νόμο 4485/2017, που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, στο άρθρο 19, παρ. 8 αναφέρεται: «Ο Κοσμήτορας δεν επιτρέπεται να κατέχει συγχρόνως το αξίωμα άλλου μονοπρόσωπου οργάνου του οικείου ή άλλου Α.Ε.Ι., με εξαίρεση τις θέσεις Διευθυντή Π.Μ.Σ., Εργαστηρίου, Κλινικής και Μουσείου». Παραδόξως, πέντε χρόνια μετά, το παρόν νομοσχέδιο, με το άρθρο 24, παρ. 4 επαναφέρει έναν ακόμη περιορισμό που υπήρχε πολύ παλαιότερα: «Η ιδιότητα του Κοσμήτορα είναι ασυμβίβαστη με κάθε επαγγελματική ενασχόληση εκτός του Ιδρύματος». Με αυτή τη διάταξη, παραδόξως, ο κρατικισμός επιστρέφει και το πνεύμα της ελεύθερης οικονομίας απαξιώνεται. Γιατί ένας Καθηγητής του Πανεπιστημίου που ασκεί νόμιμη επαγγελματική δραστηριότητα και αποδίδει στον ΕΛΚΕ με συνέπεια τη θεσμοθετημένη (κρατικιστικής βέβαια εμπνεύσεως) εισφορά του 7% αντιμετωπίζεται ως Καθηγητής δεύτερης κατηγορίας και αποκλείεται από το αξίωμα του Κοσμήτορα; Ο Καθηγητής που δεν ασκεί καμία επαγγελματική δραστηριότητα και δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα στην αγορά εργασίας και την πραγματική οικονομία είναι τόσο σίγουρο ότι θα ασκήσει τα καθήκοντα του Κοσμήτορα καλύτερα από ένα Καθηγητή που ασκεί ιδιωτικό έργο; Ποιος από τους δύο θα έχει τη γνώση αλλά και τη βούληση να συνδέσει ως Κοσμήτορας τη Σχολή με την πραγματική οικονομία; Ποιος από τους δύο θα εξυπηρετήσει καλύτερα έναν από τους σκοπούς που αναφέρονται στο άρθρο 1 (Σκοπός) του παρόντος νομοσχεδίου «τη διασύνδεσή των ΑΕΙ με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας»;