Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη IACOVOS VASALOS | 12 Ιουνίου 2022, 15:05
Πολύ σημαντικό νομοσχέδιο που διερύνει τις δυνατότητες των ΑΕΙ με νέες δράσεις στην εκπαίδευση και την έρευνα. Η βελτίωση στην γραφειοκρατία των ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων για υλοποίηση ερευνητικών έργων θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματική υλοποίηση ερευνητικών έργων και τη συνεργασία με επιχειρήσεις. Επιφυλάξεις υπάρχουν για τα παρακάτω σημεία: Βιομηχανικά διδακτορικά: Η έρευνα για διδακτορικό πρέπει να προάγει τη γνώση και όχι να έχει αποκλειστικό σκοπό τη λύση ενό τεχνολογικού προβλήματος. Κατά την άποψη μου θα πρέπει να εφαρμοστεί, αν κρίνεται αναγκαίο, μόνο δοκιμαστικά και αφού γίνει αποτίμηση των αποτελεσμάτων να έχει ευρύτερη εφαρμογή. Συμβούλιο Διοίκησης: Απορίας άξιο πως προτείνεται ένα συστημα που στερείται μηχανισμών ελέγχου της εξουσίας.Το Συμβούλιο Διοίκησης πρέπει να έχει την πλειοψηφία των μελών από άτομα εκτός ΑΕΙ. Δηλαδή τα 6 από τα 11 μέλη να διορίζονται από μία πενταμελή επιτροπή αποτελούμενη από επιστήμονες διεθνούς κύρους, με διεθνή εμπειρία στην οργάνωση και διοίκηση Πανεπιστημίων, τα οποία όμως δεν μπορούν να συμμετέχουν ως μέλη σε επιτροπές διοίκησης. Ο Πρύτανης και τα 4 μέλη της επιτροπής διοίκησης πρέπει να εκλέγονται από την Πανεπιστημιακή κοινότητα, με τη σύνθεση που προτείνει ο νέος νόμος.