Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | 12 Ιουνίου 2022, 20:35
Θέσεις της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α.Ε.Ι. για το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις» • Μετά το άρθρο 163, προσθήκη των σχετικών διατάξεων για τις βαθμίδες μας, τη διαδικασία προκήρυξης των θέσεων μας, τις διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης μας, τη συγκρότηση των σχετικών εκλεκτορικών σωμάτων, τη διαδικασία διορισμού μας, των μετακινήσεων μας και της υπηρεσιακής μας κατάστασης, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά μας, τις κάθε είδους άδειες, τις μετακινήσεις μας από την ακαδημαϊκή μονάδα στην οποία υπηρετούμε σε άλλη ακαδημαϊκή μονάδα του ιδίου ή άλλου ΑΕΙ, κατόπιν αίτησής μας, δεδομένου ότι οι ρυθμίσεις περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων, κατανομής θέσεων, ασυμβιβάστων και αναστολής καθηκόντων και μεταβολής του γνωστικού αντικειμένου των μελών ΔΕΠ εφαρμόζονται αναλόγως και στα μέλη ΕΕΠ κατ’αναλογία με τις ρυθμίσεις που αφορούν στα μέλη ΔΕΠ (μετά το άρθρο 162, βλέπε τα Π.Δ. 118/2002 και 147/2009). Δεν είναι δυνατόν θέματα που αφορούν στην υπηρεσιακή μας κατάσταση και καθορίζουν τον επαγγελματικό μας βίο να ρυθμίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό κάθε Ιδρύματος και να διαφέρουν από Ίδρυμα σε Ίδρυμα • Στο άρθρο 163, παρ. 1, απαλοιφή των λέξεων «δύναται να» δεδομένου ότι ο Κλάδος μας από την ίδρυση του και μέχρι σήμερα επιτελεί αποκλειστικά και μόνον αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Κακώς δεν λήφθηκε υπόψιν η αντίστοιχη ρύθμιση του ισχύοντος νόμου (τροποποίηση της παραγράφου 1.α. του άρθρου 29 του Νόμου 4009/2011 με την παράγραφο 4 του άρθρου 83 του Νόμου 4485/2017) • Στο ίδιο άρθρο, άρθρο 163, παρ. 2., να υπάρξει ρητή πρόβλεψη των ωρών του διδακτικού μας έργου κατ’αναλογία με αυτό των μελών ΔΕΠ, και στην περίπτωση 2.γ. να καταστεί σαφές ότι τα διοικητικά καθήκοντα των μελών ΕΕΠ είναι ανάλογα με αυτά των μελών ΔΕΠ • Συμμετοχή των μελών του Κλάδου Ε.Ε.Π. σε όλες τις διαδικασίες ανάδειξης συλλογικών και μονομελών οργάνων διοίκησης δεδομένου ότι εντασσόμαστε στο Διδακτικό Προσωπικό, επιτελούμε αμιγώς εκπαιδευτικό έργο και αποτελούμε αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας (άρθρα 9, 11, 24, 32, 36, 39, 48, 55, 61) • Αυξημένη εκπροσώπηση και συμμετοχή του Κλάδου με ποσόστωση υπηρετούντων μελών Ε.Ε.Π. και υπηρετούντων μελών ΔΕΠ στα συλλογικά όργανα διοίκησης (όπου μετέχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ) και σε καμία περίπτωση εκπροσώπησή μας από κοινό εκπρόσωπο ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ (ΔΣ Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα (άρθρα 16, 23, 29, 31, 34) • Την ευθύνη για τη διαδικασία της εκλογικής διαδικασίας των μελών του Κλάδου στα συλλογικά όργανα να φέρει αποκλειστικά ο αντίστοιχος Σύλλογος. Η θητεία του εκπροσώπου μας τουλάχιστον στη Σύγκλητο να γίνει διετής (άρθρα 41) • Δεν υπάρχει πρόβλεψη στην Ακαδημαϊκή Διάρθρωση για την οργάνωση και λειτουργία των Δομών Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών, των Δομών Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας εκτός Προγραμμάτων Σπουδών δεδομένου ότι η διδασκαλία αυτή αποτελεί μεγάλο εύρος των γνωστικών αντικειμένων που υπηρετούν τα μέλη ΕΕΠ • Προσθήκη κανόνων οργάνωσης και λειτουργίας των Πανεπιστημιακών Γυμναστηρίων • Στο άρθρο 52, τα μέλη ΕΕΠ να έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτημα για παροχή υπηρεσιών του πανεπιστημιακού εργαστηρίου και της Κλινικής • Προσθήκη σαφούς και αναλυτικής αναφοράς των μαθημάτων γλωσσών στις διατάξεις περί οργάνωσης και λειτουργίας Προγραμμάτων Σπουδών Πρώτου Κύκλου Σπουδών • Δυνατότητα να διδάσκουμε όλοι και όλες σε όλα τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών δεδομένου ότι είναι Προγράμματα Σπουδών Πρώτου Κύκλου και υπάρχει ρητή πρόβλεψη για οργάνωση προγραμμάτων για τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων που μόνον τα μέλη ΕΕΠ υπηρετούν. Καθώς και δυνατότητα να διδάσκουμε όλοι και όλες στα Θερινά Προγράμματα Σπουδών • Να ενταχθούμε κατ΄αναλογία και στο άρθρο 58 περί παράλληλης απασχόλησης (έδρες ελληνικών σπουδών) • Εξαίρεση από την κατοχή Διδακτορικού Διπλώματος στα καλλιτεχνικά αντικείμενα, στο άρθρο 163, όπως για τα ΔΕΠ, άρθρο 143, παράγραφος 2 • Δυνατότητα κατάληψης Επωνύμων Εδρών • Ρυθμίσεις για τα αφυπηρετήσαντα μέλη ΕΕΠ ανάλογες με αυτές των αφυπηρετησάντων μελών ΔΕΠ • Άρθρο 180, εντός και εκτός υπηρεσίας: να διαγραφεί το εκτός • Άρθρο 182, κρίνουμε κάποιες από τις ποινές ιδιαίτερα αυστηρές. Θα θέλαμε διευκρίνιση του τι σημαίνει «ελαφρά αμέλεια» • Στο ίδιο άρθρο, άρθρο 182, να υπάρξει πρόβλεψη για τέλεση αδικημάτων σεξουαλικής παρενόχλησης και προσβολής της γενετήσιας ελευθερίας και αξιοπρέπειας • Άρθρο 192, παρ. 4: να προστεθεί ότι επαναδιορίζεται στο Α.Ε.Ι. ακόμη κι αν κατείχε προσωποπαγή θέση • Συμμετοχή εκπροσώπου των μελών ΕΕΠ στις Επιτροπές των άρθρων 218 (στρατηγικού σχεδιασμού), 220 (ισότιμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που συγκροτούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (μας έχει στην Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην Μεταφορά Τεχνολογίας • Άρθρο 246: δεδομένου ότι μας περιλαμβάνει στην παράγραφο 4, να μας συμπεριλάβει και στις παραγράφους 2 και 3 • Όπου υπάρχει αναφορά των μελών ΕΕΠ, αυτή να γίνεται με τον ορθό τρόπο και την ορθή σειρά δηλαδή «μελών ΔΕΠ, μελών ΕΕΠ, μελών ΕΔΙΠ, μελών ΕΤΕΠ» (άρθρα 16 (παρ.3), 26 (παρ.2. θ), 35 (παρ. δ), 53 (παρ. 3), 69 (παρ.3.α, 3.β), 88 (παρ.3), 118 (παρ.2), 159 (παρ. 2), 177 (παρ.1), 217 (παρ.1.γ.)). Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α.Ε.Ι.