Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη ΟΥΡΑΝΙΑ ΡΙΝΑΚΑΚΗ- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 26 Ιανουαρίου 2011, 00:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο ορισμός Πρότυπα- Πειραματικά Σχολεία δηλώνει αναποφασιστικότητα ως προς τους στόχους και προσπάθεια γεφύρωσης των δυο τύπων Σχολείων με πιθανή συνέπεια την αναποτελεσματικότητα. Το σημερινό θεσμικό πλαίσιο όπως ορίζεται στο Ν. 1566/1985 δεν ευτύχησε να εξαντλήσει τις πρόνοιές του αφού η ουσιαστική σύνδεση με τα πανεπιστήμια δεν έγινε ποτέ και δεν υπήρξε συστηματική εφαρμογή από την Πολιτεία του εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 31 του παραπάνω νόμου που αναφέρεται στο σκοπό των Πειραματικών Σχολείων «…πειραματική εφαρμογή προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και πειραματική χρήση σχολικών βιβλίων, οπτικοακουστικών και άλλων μέσων εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Επισημαίνεται ότι δεν έχει κατατεθεί από την Πολιτεία μια αξιόπιστη αποτίμηση του έργου των Πειραματικών Σχολείων, ιδιαίτερα εκείνων που ιδρύθηκαν με το Ν. 1566 και μετρούν 26 χρόνια ζωής και δράσης. Με αναφορές περιπτώσεων είτε, καλών πρακτικών των Σχολείων αυτών είτε ανεπιτυχών δε δημιουργείται στέρεη βάση για να κτιστεί το μέλλον ούτε νομιμοποιείται διαδικασία απαξίωσής τους. Αν, όπως περιγράφεται, στο κείμενο της διαβούλευσης, ένας από τους στόχους των ΠΠΣ είναι "η ανάδειξη, προώθηση και εκπαίδευση μαθητών με υψηλές μαθησιακές δυνατότητες και ταλέντα.." κι αν η εισαγωγή των μαθητών σε σχολές ΑΕΙ υψηλής ζήτησης είναι ένας δείκτης ( έτσι όπως μετριέται η Παιδεία στις μέρες μας) των υψηλών μαθησιακών τους δυνατοτήτων τότε η πλειονότητα των Πειραματικών έχουν όλα αυτά τα χρόνια πετύχει αυτόν το στόχο, αφού κατά κανόνα έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα ΑΕΙ στις περιφέρειές τους, αν και δεν ήταν πρότυπα, με μαθητές που φοιτούν σ΄αυτά κατόπιν κλήρωσης (χωρίς αποκλεισμούς) και με ανενεργό το θεσμικό πλαίσιο. Κερδίζει η κοινωνία με την ύπαρξη των Πειραματικών που κατά κανόνα κοστίζουν ακριβότερα από άλλα Σχολεία; Ναι, αν η Πολιτεία αξιοποιήσει τη λειτουργία τους για να αναζητήσει τον τύπο του Σχολείου που θα είναι αποτελεσματικότερος στην επίτευξη των στόχων της Παιδείας στον τόπο μας έτσι όπως περιγράφονται στο Σύνταγμα και στους Νόμους . Ένα Σχολείο που δε θα έχει στόχο να συγκεντρώνει «άριστους» αλλά να παράγει «αριστεία». Προτείνεται: • να συνεχίσουν να λειτουργούν τα Σχολεία αυτά ως Πειραματικά και να ενεργοποιηθεί και να επικαιροποιηθεί το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, • να γίνει η σύνδεση όλων των Πειραματικών Σχολείων με το Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο να μην εμπλέκεται στη διοίκηση του Σχολείου. Ο ρόλος του να είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός του παιδαγωγικού και επιστημονικού ερευνητικού-πειραματικού έργου των Σχολείων. (Προτάσεις έχουν κατατεθεί πολλές στη διαβούλευση μ΄αυτό το πνεύμα) • να γίνεται αξιοκρατική επιλογή των εκπαιδευτικών με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια . Η επιλογή να γίνεται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια της αντίστοιχης βαθμίδας. • Να θεσμοθετηθούν κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς , να επιμορφώνονται συστηματικά και να λογοδοτούν στα αρμόδια όργανα. • Να διασφαλιστεί η σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και στέγαση των Πειραματικών .