Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 14. γδ): επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος καθηγητή, μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της και συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους. Η διάταξη αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί τουλάχιστον για τους ήδη υπηρετούντες αναπληρωτές καθηγητές. Είναι άδικη και καταστροφική για την εξέλιξη ειδικά όσων αναπληρωτών βρίσκονται σε ηλικία 55+ και έχουν προγραμματίσει την ακαδημαϊκή τους πορεία με βάση τον υφιστάμενο νόμο. 1. Σε πολλά αντικείμενα οι διδακτορικοί φοιτητές δουλεύουν παράλληλα, οπότε δεν ολοκληρώνουν τη διδακτορικη τους διατριβή σε 3 χρόνια. Στην Ελλάδα ειδικά σε αντικείμενα ανθρωπιστικών σπουδών οι υποψήφιοι διδάκτορες δεν έχουν υποτροφίες για να σπουδάζουν αποκλειστικά. Επομένως de facto το διάστημα της εξέλιξης από τη μία βαθμίδα στην άλλη διευρύνεται. 2. Μέχρι τώρα τους πολύ ικανούς μας φοιτητές τους υποστηρίζαμε να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο εξωτερικό. Δίναμε συστατικές επιστολές για υποτροφίες σε Ευρώπη και Αμερική. Τους ενθαρρύναμε σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν τους κρατούσαμε κοντά μας για να διασφαλίσουμε το κριτήριο της δικής μας εξέλιξης. Ελάχιστο ήταν το ποσοστό των φοιτητών που παρέμεναν στην Ελλάδα (αντιστρόφως ισχύει το παράδοξο στις κρίσεις μας να μετράει το κριτήριο της διεθνούς παρουσίας, το οποίο δρα αποτρεπτικά και στους ίδιους τους φοιτητές ώστε να επιλέξουν την παραμονή τους στο ίδρυμα). 3. Αν εγγραφεί ένας διδακτορικός φοιτητής μετρίων ικανοτήτων, για να πληρώ εγώ ως αναπληρωτής καθηγητής τα προσόντα της εξέλιξης μου στην πρώτη βαθμίδα, θα αναγκαστώ να γράψω τη διατριβή του (αντί για ένα ακόμα βιβλίο), για να πληρώ όλα τα τυπικά προσόντα; 4. Είναι λογικό οι φοιτητές να προτιμούν ως κύριο επόπτη διατριβής κάποιον πρωτοβάθμιο καθηγητή, όχι κάποιον αναπληρωτή που ψάχνει τα τυπικά προσόντα. Προσωπικά έχω αποτρέψει φοιτητές από το να με επιλέξουν ως πρώτο επιβλέποντα στη διατριβή τους, για να τους προστατέψω από την οργή πρωτοβάθμιων καθηγητών που θα ένιωθαν θιγμένοι με την προτίμηση. Από την άλλη, σε περιφερειακά πανεπιστήμια με φοιτητές χαμηλού επιπέδου (που δε θα έπρεπε να εκπονήσουν διδακτορικά σε καμιά περίπτωση), τα διδακτορικά θα είναι αντίστοιχου επιπέδου, μόνον χρηστικά όχι για τους διδάκτορες, αλλά για τους επιβλέποντες καθηγητές τους. 5. Αν ο φοιτητής για οποιονδήποτε λόγο εγκαταλείψει στην πορεία (υπάρχουν σχετικές μελέτες που δείχνουν μεγάλο ποσοστό υποψηφίων διδακτόρων που για διάφορους λόγους διακόπτουν), τότε ο επιβλέπων αναπληρωτής καθηγητής απλά καταστρέφει το μέλλον του, χωρίς να φέρει ευθύνη ή να μπορεί να επανορθώσει. 6. Αν οι πρωτοβάθμιοι καθηγητές θέλουν να καθυστερήσουν / αποτρέψουν κάποιον συνάδελφο από την εξέλιξή του, μπορούν να καθυστερούν ες αεί τον υποψήφιο διδάκτορα να ολοκληρώσει τη διατριβή του. 7. Υπάρχουν αναπληρωτές καθηγητές που δεν προλαβαίνουν να επιβλέψουν διατριβή πριν να πάρουν σύνταξη (πληρούν τα τυπικά προσόντα, όμως, για την εξέλιξη με τον προηγούμενο νόμο, δηλαδή τη διδασκαλία σε μεταπτυχιακά προγράμματα). Υπάρχει συνέχεια στο κράτος; Είναι άδικο να αγωνίζεται κάποιος να ανταποκριθεί στις ιδιαιτέρως αντίξοες συνθήκες του ελληνικού πανεπιστημίου και τελικά να κρίνεται με τρόπο άδικο, που αγνοεί βασικές παραμέτρους της λειτουργίας των ελληνικών ιδρυμάτων.