Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1ε) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον τρόπο διοίκησή τουςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 26 Ιανουαρίου 2011, 00:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οργάνωση και διοίκηση των πρότυπων-πειραματικών σχολείων (ΠΠΣ): Ο ρόλος των τριών οργάνων διοίκησης του σχολείου που ήδη υπάρχουν (διευθυντής, υποδιευθυντής, σύλλογος διδασκόντων) είναι πολυδιάστατος και ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντικός για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας. Πιστεύω συνεπώς, ότι το υπουργείο θα πρέπει, με τις πρωτοβουλίες που θα πάρει, να υποστηρίξει και να αναβαθμίσει τις αρμοδιότητες που έχουν αυτά τα τρία όργανα. Για την επιλογή του διευθυντή, ο οποίος έχει ρόλο πολύ κομβικό για τη λειτουργία του σχολείου, βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την πρόταση της κ. Πηγιάκη που παρουσίασε στην σελίδα αυτή. Θεωρώ επίσης την ύπαρξη υποδιευθυντή απαραίτητη, ανεξάρτητα από το πλήθος των τμημάτων του ΠΠΣ, με σαφείς αρμοδιότητες, ενώ η διευθυντική ομάδα πρέπει να υποστηρίζεται απαραιτήτως από γραμματέα και επιστάτη καθώς και βοηθητικό προσωπικό (προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης). Για το διδακτικό προσωπικό θα πρότεινα τη σύσταση σε κάθε ΠΠΣ ενός «συντονιστή» καθηγητή (από τους διδάσκοντες του σχολείου), με ετήσια θητεία, για κάθε τομέα μαθημάτων (συντονιστής για τα γλωσσικά μαθήματα, συντονιστής για τα μαθήματα θετικών επιστημών, κ.ο.κ.) μια πρακτική που λειτουργεί εξαιρετικά θετικά όπου έχει υιοθετηθεί (π.χ. Αγγλία, Κύπρος και αλλού). Για το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο του κάθε ΠΠΣ τώρα. Ομολογώ ότι θα περίμενα από το κείμενο του υπουργείου να περιγράψει έστω με δύο λόγια τον σκοπό για τον οποίο προτείνει τη σύστασή του. Και να εξηγήσει τι ακριβώς θα εποπτεύει, μια που το καλεί «εποπτικό». Μια σωστή επιλογή διευθυντή, υποδιευθυντή και διδακτικού προσωπικού καθώς και μια σωστή υποστήριξη σε επίπεδο παιδαγωγικό και υλικοτεχνικό νομίζω είναι αρκετή για να λειτουργήσει με πρότυπο τρόπο μια οποιαδήποτε σχολική μονάδα. Το προτεινόμενο συμβούλιο θα μπορούσα να το καταλάβω ως συμβουλευτικό όργανο κυρίως σε ζητήματα εκπαιδευτικής καινοτομίας και έρευνας. Ένα τέτοιο όργανο για να έχει κύρος αλλά και να μπορεί να φέρει σε πέρας την όποια αποστολή του πρέπει να απαρτίζεται από άτομα που έχουν: α) άμεση σχέση με το συγκεκριμένο σχολείο και λογοδοτούν για τη σχέση τους αυτή (π.χ. διευθυντής, πρόεδρος γονέων και κηδεμόνων, μέλος συλλόγου διδασκόντων) ή β) που έχουν ειδικές γνώσεις και σπουδές στις επιστήμες τις αγωγής και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική έρευνα και καινοτομία. Επίσης, θεωρώ απαραίτητο για λόγους τυπικούς και ουσιαστικούς τα μέλη του συμβουλίου να επιλέγονται κατόπιν ανοικτής προκήρυξης μέσω μιας αδιάβλητης και αξιοκρατικής διαδικασίας και όχι να διορίζονται. Το ίδιο και για τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής σε εθνικό επίπεδο. Τέλος, θεωρώ αυτονόητη τη πρόνοια του νομοθέτη για την ισότιμη συμμετοχή κάθε μέλους του συμβουλίου.