Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Γ.ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ | 26 Ιανουαρίου 2011, 00:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι επιβεβλημένο τα σχολεία δευτεροβάθμιας τεχνικής- επαγγελματικής εκπαίδευσης που λειτουργούν στο χώρο της ΑΣΠΑΙΤΕ, να επανέλθουν στο καθεστώς σύνδεσης και συνεργασίας με αυτήν και να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος τους. Η σημερινή πραγματικότητα επιτρέπει αυτόν τον επανασχεδιασμό και στο πλαίσιο αλλαγών που επίκεινται στο καθεστώς των Πειραματικών σχολείων. Είναι σκόπιμο να αναφερθεί ότι το μοντέλο της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ από το 1970 μέχρι και το 2002 και ιδιαίτερα μέχρι το 1985, που ακόμη ήταν ενσωματωμένες και οι τεχνικές πρότυπες μέσες σχολές (ΠΡΟ.ΤΕ.Σ) για την πρακτική άσκηση των φοιτητών της, είχε τις αρχές του λε-γόμενου και συγχρονικού μοντέλου εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και έχει εκπαιδεύσει την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που υπηρετεί σήμερα στη δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα συγκλίνει σήμερα σε χαρακτηριστικά που στη χώρα μας είχε καλά εμπεδώσει μια σχολή και μάλιστα ως μοναδική στο χώρο της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι επίσης γεγονός ότι η βασική λογική εμπεριέχεται και στη δομή των παιδαγωγικών τμημάτων των πανεπιστημίων με σοβαρή όμως υστέρηση στην πρακτική εμπειρία των υποψηφίων δασκάλων. Σε πρόσφατες δηλώσεις η κ.Υπουργός ανέφερε: ¨ Όλα τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία θα συνδέ-ονται με τα αντίστοιχα Παιδαγωγικά Τμήματα. Για πρώτη φορά θα δημιουργηθούν και δύο πειραματικά Επαγγελματικά Λύκεια και θα συνδεθούν με τα ΤΕΙ.¨ Συμφωνούμε με τη σύνδεση με τα παιδαγωγικά τμήματα αλλά διαφωνούμε με τη σύνδεση με τα ΤΕΙ, η λειτουργία των οποίων άλλο σκοπό επιτελεί. Στο χώρο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης υπάρχει αντίστοιχη Παιδαγωγική σχολή, η ΑΣΠΑΙΤΕ και με αυτήν πρέπει να συνδεθούν τα πειραματικά Επαγγελματικά Λύκεια, τα οποία σαφώς πρέπει να είναι περισσότερα από δύο. Άλλωστε ο ρόλος της πρακτικής άσκησης των υποψηφίων εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία είναι πολύ σημαντικός. Πιστεύουμε ότι στο χώρο της ΑΣΠΑΙΤΕ θα πρέπει να λειτουργήσει Πειραματικό Επαγγελματικό (Τεχνολογικό) Λύκειο (Όχι πρότυπο), αφού είναι η μοναδική σχολή εκπαιδευτικών λειτουργών για την Επαγγελματική εκπαίδευση. Επίσης ο εξακτινωμένος μηχανισμός της ΑΣΠΑΙΤΕ, με τα έξι παραρτήματα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Βόλος, Ιωάννινα, Ηράκλειο, Σάπες) πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία . Επιβάλλεται να δημιουργηθούν Πειραματικά Επαγγελματικά Λύκεια σε κάθε πόλη που υπάρχει παράρτημα της ΑΣΠΑΙΤΕ. Η ιστορία της πενηντάχρονης λειτουργίας της ΣΕΛΕΤΕ-ΑΣΠΑΙΤΕ, η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί στο εκπαιδευτικό της προσωπικό από τη στενή συνεργασία του με τα σχολεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης στα οποία διεξάγονται οι εποπτευόμενες ασκήσεις διδασκαλίας των σπουδαστών της καθώς και οι πρότυπες εγκαταστάσεις της (Επαγγελματικό Σχολείο μέσα στο χώρο του Ιδρύματος κατάλληλα διαμορφωμένο για το σκοπό της πρακτικής άσκησης υποψήφιων εκπαιδευτικών καθώς και την πιλοτική εφαρμογή νέων μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας) επιβάλλουν η ΑΣΠΑΙΤΕ να αποτελέσει από τα βασικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα υλοποιήσουν και θα προωθήσουν το νέο θεσμό των πειραματικών και πρότυπων σχολείων. Άλλωστε θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία η μοναδική σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης της χώρας να μην είναι συνδεμένη με πειραματικά σχολεία! Γ.Μουστάκας Πρόεδρος ΕΤΕ