Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Β.Π., μέλος ΔΕΠ | 15 Ιουνίου 2022, 06:58
Άρθρο 143, κριτήριο γδ) Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, για την εξέλιξη στη βαθμίδα του Καθηγητή θα απαιτούνται πλέον ΚΑΙ τουλάχιστον 6 εξάμηνη διδασκαλίας στο ΠΜΣ ΚΑΙ εποπτεία σε μία τουλάχιστον ολοκληρωμένη διδ. διατριβή ΚΑΙ συμμετοχή σε τρεις τουλάχιστον ολοκληρωμένες διδ. διατριβές. Προσωπικά θεωρώ αυτό το κριτήριο ακατόρθωτο κυρίως όσον αφορά τις ανθρωπιστικές επιστήμες και ιδιαιτέρως τα περιφερειακά Πανεπιστήμια, όπου η ζήτηση για μετ/κές σπουδές είναι χαμηλή συγκριτικά με τις θετικές επιστήμες. Το κριτήριο αυτό κρατά δέσμιους τους Αναπλ. Καθηγητές σε μια λογική διαρκούς αναζήτησης υπ. διδακτόρων και βεβιασμένης ολοκλήρωσης ακόμη και μέτριων διδ. διατριβών, προκειμένου να ανέλθουν στη βαθμίδα του Καθηγητή. Θα παρατηρείται, λοιπόν, το φαινόμενο ακόμη και Αναπλ. Καθηγητών με λαμπρό ερευνητικό, διδακτικό και συγγραφικό έργο (π.χ. με μονογραφίες σε μεγάλους εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού και της Ελλάδας, με εργασίες σε σπουδαία διεθνή επιστημονικά περιοδικά κ.ά.) να αδυνατούν να κάνουν το αυτονόητο (δηλ. να ανταμειφθούν για το έργο τους) και να βγαίνουν στην άγρα για την αναζήτηση της κάλυψης αυτού του κριτηρίου θέτοντας σε δεύτερη μοίρα την ποιότητα των παραγόμενων διδ. διατριβών. Συνεπώς, η διάζευξη στο κριτήριο αυτό (δηλ. Ή 6 εξάμηνα σε ΠΜΣ Ή εποπτεία σε μία ολοκληρωμένη διδ. διατριβή Ή συμμετοχή σε τριμελής επιτροπή δύο ολοκληρωμένων διδ. διατριβών) πρέπει απαραιτήτως να διατηρηθεί και να διαφυλαχθεί.