Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Άρθρο 143, παρ. γδ: Οι επιπτώσεις από την μετατροπή του "ή" σε "και" | 16 Ιουνίου 2022, 08:44
Στο Άρθρο 143, παρ. γδ, στις προϋποθέσεις εξέλιξης στην θέση του καθηγητή μετατρέπεται το διαζευτικό "ή" από την επίβλεψη μίας τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής "ή" συμμετοχή σε τρεις τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές και γίνεται "και", προφανώς για την αύξηση κριτηρίων αριστείας κατά την εκλογή και εξέλιξη μελών ΔΕΠ. Το αποτέλεσμα φέρνει ξαφνικά τον υποψήφιο για εξέλιξη στην θέση του καθηγητή με το εξής πρόβλημα: επιπλέον από την υφιστάμενη προϋπόθεση επίβλεψης μίας τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής, πρέπει να είχε τύχει συμμετοχής σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν καθορίζεται από τον υποψήφιο για εξέλιξη στην θέση του καθηγητή, αλλά από άλλα μέλη ΔΕΠ. Επίσης, δεδομένου ότι τα διδακτορικά ολοκληρώνονται σε 3-5 χρόνια, καθιστά πάρα πολύ δύσκολη την επίτευξη αυτής της προϋπόθεσης. Προκειμένου να καθυστερήσουν πολλές εξελίξεις, αυτή η προϋπόθεση πιθανώς να οδηγήσει σε περισσότερα, χαμηλής ποιότητας διδακτορικά. Προτείνεται η μετατροπή του "και" σε "ή" όπως ισχύει σήμερα ή η εφαρμογή μεταβατικής διάταξης για τα υπηρετώντα μέλη ΔΕΠ.